واشنگتن پست: آمریکا و متحدانش برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می شوند

© AP Photo / Vadim Ghirdaچگونه سلاح های غربی از اوکراین به بازارهای سیاه "نشت" می کنند؟
چگونه سلاح های غربی از اوکراین به بازارهای سیاه نشت می کنند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
واشنگتن پست می نویسد که مقامات کاخ سفید در خصوص احتمال درگیری طولانی در اوکراین حتی قبل از فوریه گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده و متحدانش برای درگیری طولانی در اوکراین آماده می شوند.
به گفته یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده است، مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده درباره احتمال درگیری طولانی با با عوارض جانبی جهانی حتی قبل از فوریه گفتگو کردند.
گفتنی است که روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала