هشدار آنتونوف در خصوص خطر جنگ بین روسیه و ایالات متحده

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
سفیر روسیه در واشنگتن، پمپاژ سلاح به کی یف را راهی برای رویارویی روسیه و ایالات متحده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در مقاله ای برای نشریه "نیوزویک" نوشت: تقویت اوکراین با سلاح راهی برای رویارویی روسیه و ایالات متحده است.
آنتونوف اظهار داشت: کوته‌ اندیشی آمریکایی‌ها در شرایط کنونی نیز مشهود است. نخبگان محلی که تحت تأثیر تمایل برای تحمیل یک شکست استراتژیک به روسیه قرار گرفته اند، در تشدید تنش ها، تسلیحات را به کی یف ارسال می کنند. آیا واقعاً مشخص نیست که این مسیری است برای رویارویی نظامی مستقیم بین بزرگترین قدرت های هسته ای، مملو از پیامدهای غیرقابل پیش بینی.
سفیر روسیه تاکید کرد که برنامه های آمریکا برای "تحریم ها" علیه روسیه نیز کارساز نیست. تعریف بدون فکر محدودیت ها فقط وضعیت اقتصادی ایالات متحده را تشدید می کند. یعنی معلوم می شود که در جنون ضد روسیه، واشنگتن آماده است تا به پای خود شلیک کند و همزمان برقصد. پوچ به نظر می رسد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که تلاش های ایالات متحده به هیچ وجه بر عزم نیروهای مسلح روسیه برای انجام وظایف تعیین شده در طول عملیات ویژه نظامی برای محافظت از ساکنان دونباس و همچنین برای دستیابی به غرور زدایی غیرنظامی کردن اوکراین تاثیر نمی گذارد.
آنتونوف با تاکید بر فقدان جایگزینی برای روابط عمل گرایانه با روسیه، از ایالات متحده خواست که توهمات سرگرم کننده درباره شکست روسیه را متوقف کنند. در مورد خود اوکراین، توسعه وضعیت با این کشور یک "ستاره راهنما" است که تمایل کشورهای غربی را برای در نظر گرفتن نگرانی های روسیه نشان می دهد. پیشرفت بیشتر در جهت تثبیت امنیت اروپا به نتیجه روند حل و فصل بحران اوکراین بستگی دارد.
Президент РФ В. Путин принял участие в работе ПМЭФ-2022 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
پوتین: روسیه از ساکنان دونباس حمایت می کند
وی همچنین با اشاره به اینکه روسیه برای مذاکره در مورد تضمین های امنیتی آماده است گفت: البته پس از اتمام عملیات ویژه نظامی، لازم است محتوای آنها با واقعیت ها تطبیق داده شود.
در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس که در 24 فوریه آغاز شد، ایالات متحده و متحدان ناتو همچنان به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می دهند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با آنها به یک هدف قانونی تبدیل می شود.
گفتنی است که روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала