هزینه‌های تفریح برای خانوارهای ایرانی سرسام‌آور شده است +عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaتهران Tehran Тегеран Middle East
تهران Tehran Тегеран Middle East  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
یک تفریح ساده ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، تاثیر تورم بر تفریح شهروندان ایرانی بی‌تاثیر نبود و تفریحات آنان را تحت تاثیر خود قرار داده است. این وضعیت به گونه‌ای است که یک تفریح ساده در ایران تقریبا ۵۰۰ هزار تومان هزینه برمی‌دارد‌.
به طور مثال هزینه ورودی به مکان‌های فرهنگی کمتر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نیست و این هزینه به استثنای زمان‌هایی است که برنامه‌هایی، چون پذیرایی و... در جریان باشد. و یا هزینه رفت‌ و آمد و خرید حداقلی از فروشگاه یا کتابفروشی و یک وعده غذا مثل ساندویچ ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود. در واقع تفریح در ایران در شرایط کنونی با پایین‌ترین قیمت رقمی در حدود نیم میلیون تومان خواهد شد.
تورم سالانه بخش تفریح و فرهنگ ایران در سال ۱۳۹۸ به ۲.۴۳ و در ۱۳۹۹ به ۱.۹۱ درصد کاهش یافته است. همچنین در خانوار‌های روستایی، در سال ۱۳۹۸ افزایش هزینه اتفاق افتاد؛ به‌طوری که سهم تفریح و سرگرمی که در سال ۱۳۹۶، ۱.۸۵ درصد بوده در سال بعد به ۱.۷۹ درصد کاهش پیدا کرد. اما در سال ۱۳۹۸، سهم تفریح و سرگرمی برای خانوار‌های روستایی رشد داشت و به ۲.۸۵ درصد رسید، ولی دوباره در سال ۱۳۹۹ به ۱.۵۹ درصد کاهش یافت، اما مقادیر تفریح و سرگرمی با افزایش هزینه‌های خوراکی بسیار محدود و حتی حذف شده است.
و حالا با نزدیک شدن تابستان و روز‌های فراغت دانش‌آموزان، بیشتر خانواده‌ها دنبال راهی برای سرگرم کردن فرزندان خود هستند. اما این تفریحات به دلیل پرهزینه بودن برای بسیاری از خانواده‌ها به صرفه نیست که فرزندان خود را به کلاس‌های تابستانی بفرستند.
بسیاری از کاربران با انتشار رسیدهای پرداختی که در جاهای مختلف از قبیل رستوران‌، کافه و سایر مکان‌های تفریحی هزینه کرده‌اند، عنوان می‌کنند که تفریحات‌شان به حداقل رسیده است و اگر قبلا دو بار در ماه رستوران می‌رفتند اکنون شاید بتوانند با فاکتور گرفتن از سایر هزینه‌هایشان آن تفریح را داشته باشند.
غالب والدین نیز به موضوع افزایش‌ هزینه‌های کلاس‌های آموزشی، تفریحی و تابستانی فرزندانشان اشاره می‌کنند و نگران وضعیت و سلامت جسم و روان فرزندانشان هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала