افزایش سرقت تجهیزات ترافیکی در تهران +عکس

CC BY 2.0 / William Warby / Traffic Light TreeСветофорное дерево в Лондоне
Светофорное дерево в Лондоне  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
افزایش سرقت تجهیزات ترافیکی معضل جدیدی شهرداری تهران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آمار خسارت سرقت تجهیزات ترافیکی معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران و همچنین حوادث ناشی از سرقت تجهیزات، توضیحاتی ارائه کرد. وی در این رابطه عنوان کرد: "انواع و اقسام تجهیزات ترافیکی نظیر گاردریل و نرده‌ها فلزی سطح شهر به سرقت برده می‌شوند. و با توجه به سرعت بالای خودروها در بزرگراه‌ها، استفاده از گاردریل‌ها در بزرگراه‌ها ضرورتی جدی است.
مهم‌ترین عنصر بزرگراهی در تجهیزات ترافیکی گاردریل است که نوعی حفاظ طولی محسوب می‌شود." گلشنی با اعلام اینکه اخیرا میزان سرقت تجهیزات ترافیکی افزایش پیدا کرده است، افزود: "این موضوع یک معضل برای شهرداری تهران به شمار می‌رود. سال گذشته حدود ۵۵ میلیارد تومان از تجهیزات ترافیکی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به سرقت رفته است یا به بیانی دیگر ۵۵ میلیارد تومان به بیت‌المال و مدیریت شهری خسارت وارد شده است." مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سرقت تجهیزات ترافیکی فقط بُعد خسارت مادی و لطمه زدن به اموال بیت‌المال را ندارد بلکه ایمنی شهروندان را هم به مخاطره می‌اندازد، افزود: "زمانی‌ که گاردریل یا متعلقات مربوط به آن به سرقت می‌رود، امکان عملکرد صحیح گارد در تصادفات بزرگراهی وجود ندارد و راننده متوجه آسیب بیشتری می‌شود.
همچنین سرقت هندریل‌ها موجب پرتاب خودرو و حتی فوت سرنشینان می‌شود. دزدیدن نرده پلکان یا کف عرشه پله برقی‌ها هم باعث سقوط عابران پیاده می‌شود." وی با بیان اینکه سرقت در تمامی مناطق ۲۲ گانه کم و بیش صورت می‌گیرد، گفت: "سرقت در مناطق ۲۲، ۱۹، ۱۸، ۲۱، ۱، ۲، ۳، ۴، ۱۵ و ۱۶ نسبت به دیگر مناطق شهر تهران بیشتر صورت می‌گیرد و کمترین سرقت هم مربوط به مناطق مرکزی شهر نظیر ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ... است." مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه سرقت از تجهیزات ترافیکی اخیرا به صورت کاملاً حرفه‌ای و همراه با تجهیزات کامل انجام می‌شود، افزود: "بعضا تیم‌های سرقت تجهیزات ترافیکی مجهز به خودروهای بالابر هستند. و برای جلوگیری از این اتفاق، خودروهای پیمانکاران مناطق ۲۲ گانه مجهز به تابلو مشخصات، لباس متحدالشکل و مجوز فعالیت هستند.
همچنین گشت زنی مناطق و نواحی در روز و شب افزایش یافته است. تلاش شده تا اقدامات متعددی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات ترافیکی پیش بینی و اجرا شود. این اقدامات شامل استحکام نصب تجهیزات ترافیکی، تغییر جنس مصالح، افزایش پیگیری‌های قضایی و ... است." کاربران با عصبانیت عنوان می‌کنند این سرقت‌ها که عواقب ناخوشایندی دارد نتیجه‌ی فقر و نداری مردم است که با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و مسئولین هم بی‌تفاوت به این مسائل هستند. این کاربران همچنین عنوان می‌کنند که مشکلات مردم با وعده و قول‌های بی‌اساس حل نمی‌شود و بهتر است تا وضعیت مردم ایران، امنیت و تمام مسائل مربوط به آنها تحت‌الشعاع قرار نگرفته است چاره‌ای بیندیشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала