ایجاد صندوق مشترک توسعه فناوری ایران و روسیه

© Sputnikعلیرضا پیمان پاک
علیرضا پیمان پاک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی تهران و مسکو برای ایجاد صندوق مشترک توسعه فناوری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران درباره این موضوع که آیا روس ها علاقمندی به سرمایه گذاری در ایران هستند یا خیر به خبرنگار اسپوتنیک گفت: هم مراکز مالی روسیه و هم بعضا برخی از سرمایه گذاران علاقمند بودند، چیزی که ما اولویت گذاری کردیم همان سرمایه گذاری در زیرساخت های کریدور شمال –جنوب است. ما این را به عنوان اولویت اعلام کردیم. چون علاقمندی طرف روس است.
وی افزود: سرمایه گذاری در رفع موانع و توسعه ظرفیت این کریدور می تواند منافع دو کشور را بدنبال داشته باشد. لذا در نوسازی ناوگان حمل و نقل و در بحث تکمیل آن حلقه های حوزه راه آهن، بحث خرید کشتی و توسعه بنادر مذاکره شده است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: همچنین ایجاد یک بانک مشترک برای حمایت از حوزه های تجاری که ما به دستور رئیس جمهور مبالغی را تخصیص دادیم و امروز صحبت شد با یکی دو تا از نهادهای مالی که آنها هم مبالغی تخصیص بدهند و مسأله دیگر ایجاد صندوق مشترک توسعه فناوری است که هم ما در ایران آمادگی داریم و هم دولت روسیه اعلام آمادگی کرده است. این امر می تواند کمک بکند به آن حوزه های دانش بنیان که در ایران بسیار قوی جلو رفته است و می تواند منجر به صادرات مشترک بشود.
وی ادامه داد: نکته دیگر این است که پروژه های خدمات فنی –مهندسی را که ایران در آنها برنده شده که حجم های قابل توجهی است و ما حداقل 20 میلیارد دلار پیشنهاد دادیم، پروژه خدمات فنی و مهندسی با تأمین مالی دولت روسیه بصورت مشترک بتوانیم ببریم و به نتیجه برسانیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала