ایران و روسیه می توانند در حوزه امنیت غذایی نقش ویژه ای ایفا کنند

© Depositphotos.com / Bit245Продукты, содержащие цинк
Продукты, содержащие цинк - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت که ایران هم در زمان تحریم، کمک های خیلی خوبی به روسیه می کند.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص که سهمیه روسیه در تأمین غلات ایران چگونه است، گفت: قبل از پیش آمدن این بحران ها، سعی ما از سال گذشته این بود که سبد غلات و نهاده های خود را از آمریکای لاتین به سمت کشورهای همسایه منتقل بکنیم. طی سال گذشته ما حجم قابل توجهی از نهاده ها و غلات را از روسیه، قزاقستان و حتی از هند خرید کردیم. برای اینکه ما یک سبد متنوع را در نظر داشتیم.
وی ادامه داد: با توجه به بحران هایی هم که پیش آمده است بالاخره ما تمرکز با ظرفیت های کشور دوستمان روسیه است. کما اینکه ایران هم در زمان تحریم، کمک های خیلی خوبی به روسیه می کند. از جمله از لحاظ تأمین قطعات و وسایل دیگر. به نظرم دو کشور می توانند در حوزه امنیت غذایی نقش ویژه ای پیدا بکنند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: دولت روسیه هم در حوزه میوه و تره بار و صیفی جات نیازهای جدی دارد که ایران می تواند این تأمین را انجام بدهد و در حوزه غلات و نهاده ها، دولت روسیه می تواند کمک بکند و نیاز ایران را تأمین بکند. کما اینکه ما برنامه های جدی برای کشت فراسرزمینی داریم، یعنی توی روسیه، قزاقستان و کشورهایی که دوست ما هستند کشت بکنیم و تولید و بخشی از نیازهای ایران را تأمین بکنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала