کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد

© Flickr / Vladimir Yaitskiyکمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد
کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اشتراک
اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را به اوکراین توصیه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت: کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را به اوکراین توصیه کرده است.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: "کمیسیون اروپا اعطای وضعیت کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را به اوکراین توصیه کرده است."
ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و ولادیمیر زلنسکی در دیدار در کی یف این موضوع را بررسی کردند. در عین حال اتحادیه اروپا تاکید کرد که کی یف در آینده نیاز به تقویت حاکمیت قانون، عدالت و مبارزه با فساد دارد. کمیسیون اروپا نیز موضع مشابهی را در مورد مولداوی اتخاذ کرد، در حالی که به گرجستان توصیه شد فعلاً وضعیت نامزد عضویت اتحادیه اروپا را برای بررسی ارسال نکند. در عین حال تصمیم نهایی درباره وضعیت این سه کشور با در نظر گرفتن توصیه کمیسیون اروپا توسط سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران بروکسل در روزهای 23 تا 24 ژوئن اتخاذ خواهد شد.
در ماه مه، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی، گفت که موضع مسکو در مورد آرزوی کی یف برای پیوستن به اتحادیه اروپا پس از اینکه جوزپ بورل، کمیسر امور خارجه اروپا گفت که "این جنگ باید در میدان نبرد به پیروزی برسد، تغییر کرده است." اکنون همانطور که این دیپلمات توضیح داد، موضع روسیه در این موضوع بیشتر شبیه موضع در مورد ورود اوکراین به ناتو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала