آیا بحرانی عمیق در انتظار آمریکاست؟

© AFP 2023 / Jewel Samadپرچم چین و آمریکا
پرچم چین و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
رسانه: بحران اوکراین آسیب پذیری بحرانی ایالات متحده را آشکار می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "آتلانتیک"، الیوت آکرمن، ستون نویس نشریه نامبرده نوشت که با شروع بحران اوکراین، وابستگی حیاتی ایالات متحده و غرب به نیمه هادی ها از چین آشکار شد.
آکرمن نوشت: "در سال 1939 تعداد ارتش آمریکا 174000 سرباز - کمتر از ارتش پرتغال و در سال 1945 - بیش از هشت میلیون نفر بود. ژنرال جورج مارشال، رئیس وقت ستاد کل آمریکا، گزارشی ارائه کرد که در آن نسبت به فاجعه هر کشور ثروتمندی که سلاح خود را زمین بگذارد هشدار داد. از زمان کمپین کره ای تا پایان جنگ سرد، ارتش ایالات متحده در حالت آماده باش بود، ولی در اوایل دهه 1990 تعداد سربازان آن کاهش یافت.
با این حال، به نظر می رسید که رهبری کشور به هشدار مارشال توجه کرده است - با این حال، به استثنای یک نکته مهم. پس از پایان جنگ سرد، سیستم نوآوری و تولید که از نیروهای مسلح کشور حمایت می کرد، شروع به تحلیل رفتن کرد. در دهه 1990، انتقال گسترده تولید به کشورهای جهان سوم، و در درجه اول به چین شروع شد.
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
چین: واشنگتن درباره فعالیت های بیولوژیکی خود در اوکراین شفاف سازی کند
ایالات متحده با حفظ یک ارتش بسیج قدرتمند، پایگاه تولید را از کار انداخت. در سال‌های اخیر، وابستگی حیاتی به زنجیره‌های تأمین جهانی و پیوند اقتصادی با چین، که اهرم‌های جدی بر غرب دارد، آشکار شده است. ایالات متحده به ویژه به نیمه هادی های چین و تایوان وابسته است.
برای آمریکا مهم است که در این زمینه به استقلال از تامین کنندگان خارجی دست یابد. از جمله دلایلی که چرا این امر برای واشنگتن ضروری است این است که، علیرغم ارزان بودن کارخانه‌های فعال در چین، ایالات متحده در واقع فناوری را با آنها به اشتراک می‌گذارند: از طریق حق دسترسی ترجیحی پکن، فروخته شدن سهام شرکت‌های آمریکایی به شرکت‌های محلی".
الیوت آکرمن در پایان، نوشت که برای رفع وابستگی فناوری از این نوع باید نیروهای داخلی بسیج شوند، حتی با وجود هزینه بالای تولید در ایالات متحده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала