چرا ناتو نمی خواهد بحران اوکراین به پایان برسد؟

© Sputnik / Maksim Blinovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: ناتو برای جلوگیری از پایان موفقیت آمیز عملیات ویژه روسیه در اوکراین برنامه ریزی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه از برنامه های ناتو برای جلوگیری از تکمیل موفقیت آمیز عملیات ویژه روسیه در اوکراین خبر داد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ناتو از تمام منابع موجود برای جلوگیری از پایان موفقیت آمیز عملیات ویژه روسیه در اوکراین استفاده خواهد کرد.
زاخارووا در ادامه گفت: "رژیم کی‌یف همچنان با تسلیحات مرگبار بیشتر و بیشتری، به ویژه توپخانه موشکی، پمپاژ می شود، که به ناچار تعداد قربانیان را افزایش می دهد.
ظهور نمونه هایی از چنین سلاح هایی در منطقه درگیری قبلاً منجر به افزایش مقیاس تخریب زیرساخت های غیرنظامی در جمهوری خلق لوهانسک و جمهوری خلق دونتسک شده است، اما در غرب "نسبت به این قربانی ها و خسارات ابراز نگرانی نمی شود، زیرا برای آنها "اینها خسارات جانبی" به حساب می آیند.
هدف اصلی کشورهای غربی این است که اجازه ندهند روسیه عملیات ویژه در اوکراین را با موفقیت به پایان برساند. بدیهی است که از تمام منابع موجود در ناتو و کشورهای عضو آن برای دستیابی به این هدف استفاده خواهد شد".
آمریکا: عملیات نظامی روسیه ناتو را تجزیه کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
آمریکا: عملیات نظامی روسیه ناتو را تجزیه کرده است
شایان ذکر است که عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала