آغاز پرداخت بدهی های گازی عراق به ایران

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز پرداخت بدهی های گازی عراق به ایران
آغاز پرداخت بدهی های گازی عراق به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
وزارت برق عراق اطلاع داد که عملیات پرداخت بدهی واردات گاز از ایران آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق شب چهارشنبه به خبرگزاری عراق (واع) اطلاع داد که "دولت عراق از امروز عملا آغاز به پرداخت بدهی‌های عقب افتاده به ایران بابت واردات گاز در سال ۲۰۲۰ کرده است."
موسی خاطرنشان کرد: پرداخت بدهی گازی ایران از محل استقراض داخلی از بانک تجارت عراق و سپرده وزارت دارایی عراق در صندوق اعتباری فراهم شده است.
احمد موسی افزود: جلسات و دیدارهایی نیز با وزارت نقت ایران و شرکت گاز (شرکت ملی گاز ایران) داشتیم تا سطح تزریق گاز به عراق با هدف تقویت توان شبکه ملی بیشتر شود.
این مقام عراقی گفت: عراق در حال حاضر به ۵۰ تا ۵۵ میلیون مترمکعب گاز در روز نیاز دارد و طرف ایرانی هم قول داده است که با آغاز عملیات بازپرداخت بدهی‌ها، میزان صادرات گاز را افزایش دهد. انتظار داریم گاز صادراتی ایران در دو روز آینده افزایش یابد.
روز گذشته سخنگوی وزارت برق عراق گفت که در دو روز آینده بدهی‌های گازی و معوق عراق به ایران و عقب مانده از سال ۲۰۲۰ پرداخت خواهد شد.
سخنگوی وزارت برق عراق گفت که بدهی‌های صادرات گاز ایران به عراق در سال ۲۰۲۰ پرداخت نشده و علت آن تصویب نشدن بودجه در آن زمان بود اما امروز اعلام می‌کنیم که در دو روز این بدهی‌ها را پرداخت خواهیم کرد تا مانع از کاهش تزریق گاز (از سوی ایران) شویم و این اقدام بر اساس فرمول‌های مورد اعتماد انجام می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала