ساخت ربات بزکوهی برای کمک به سالمندان +ویدئو

© Boston Dynamics ربات سگ رباتی سگی بوستون
ربات سگ رباتی سگی بوستون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
مهندسان صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن از اختراع خود با نام "بزکوهی" رونمایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، مهندسان صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن از آخرین اختراع خود رونمایی کردند؛ یک ربات چهارپا به نام "بزکوهی" که قرار است به کمک سالمندان بیاید. این گونه بز کوهی در کوه‌های اروپا، آسیا و شمال شرق آفریقا زندگی می‌کند. نمونه اولیه ساخته شده از این ربات برای حرکت در زمین‌های ناهموار و حمل و نقل کالاهای سنگین طراحی شده است. از این ربات-بز می‌توان برای حمل انسان و انجام وظایف انسان نیز بهره‌مند شد.
ژاپن به دلیل جمعیت پیرش علاقه خاصی به یافتن راه‌هایی برای کمک به سالمندان دارد این کشور از جمله کشورهای صنعتی است که بیشترین رشد پیری جمعیت در آن اتفاق افتاده است، ادامه این روند مشکلات اقتصادی و سیاسی بزرگی را برای این کشور رقم خواهد زد. نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت ژاپن بالای ۶۵ سال هستند که اکثریت آن را زنان تشکیل می‌دهند.
بسیاری از کاربران در واکنش به این خبر عنوان می‌کنند این ربات مناسب سالمندان نیست، چراکه هم ارتفاع دارد و هم لرزش زیادی دارد و چنین رباتی نمی‌تواند برای سالمندان مفید واقع شود.
کاربرانی نیز با مقایسه وضعیت ایران که مردم‌شان درگیر مسائل معیشتی و کیفیت زندگی‌شان هستند با پیشرفت ژاپن و اختراعات روز به روزشان، عنوان می‌کنند مدیریت و سازماندهی یک سیستم می‌تواند تا این حد در مسیر موفقیت افراد آن سازمان و خود سازمان موثر باشد که متاسفانه این مسئله در کشور ایران به چشم نمی‌خورد و مردم جامعه ایران گرفتار مدیران ناکارآمدی شده است که نه تنها از مشکلات مردم کم نمی‌کند بر مشکلات آنها نیز می‌افزاید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала