روایت غیرنظامیان از حضور مزدوران خارجی در کارخانه آزوت

© Photo / Trade Union Committee of PJSC DNIPROAZOT Завод "ДнепрАзот", Украина
Завод ДнепрАзот, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
غیرنظامیانی که موفق به فرار از پناهگاه بمب کارخانه شیمیایی "آزوت" در سورودونتسک شدند، می‌گویند که در این کارخانه، مزدوران خارجی زیادی حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، آنا به همراه عروسش آلینا و فرزندانش از 5 آوریل به مدت دو ماه پس از اصابت بمب به خانه آنها، در یک پناهگاه در نزدیکی به اصطلاح دومین ایست بازرسی آزوت زندگی می کنند.
در این کارخانه حضور جنگجویان خارجی توجه او را جلب کرد.
وی گفت: مزدوران بسیار زیاد بودند. من نمی دانم چند نفر بودند، آنها جدا از سایرین بودند. آنها بیشتر با یکدیگر به زنان انگلیسی و به زبان های خارجی دیگر صحبت می‌کردند.
جنگجویان خارجی و اوکراینی به غیرنظامیان اجازه خروج از پناهگاه را نمی‌دادند. او گفت: آنها به ما توضیح دادند که بیرون خطرناک است، نوعی پاکسازی در حال انجام است و تا عصر بیرون نروید.
بستگان آنا و آلینا که می‌خواستند برای آنها غذا بیاورند نیز اجازه ورود به آزوت را نداشتند. با این حال، در 10 ژوئن، آنها موفق شدند از کارخانه خارج شوند.
عملیات برای پاکسازی سورودونتسک از ماه می ادامه داشت. هفته گذشته سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از آزادسازی کامل مناطق مسکونی این شهر خبر داد.
گفتنی است که روسیه بامداد روز 24 فوریه با فرمان ولادیمیر پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала