جنجال‌ها و فریب‌ها در رابطه با برجام

© Photo / ISNA agency / ESLAMIمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
کارشناس: فقط سه درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی عصر روز 16ژوئن (پنجشنبه) اظهار داشت: "فقط سه درصد از ظرفیت‌های هسته‌ای جهان در ایران واقع شده است اما بیش از ۲۵ درصد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از ایران انجام می‌شود. باید سوال کرد که کشورهایی که علیه ایران با ظرفیت سه درصد هسته‌ای نسبت به دنیا این همه جنجال می‌کنند، چقدر تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌دهند".
وی ادامه داد: "این جنجال‌ها و فریب‌ها، ادامه راه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری است که هیچ گاه راه به جایی نخواهد برد. غربی‌ها و آژانس می‌دانند که بردن پرونده ایران به شورای حکام نتیجه‌ای ندارد و ما به صورت حقوقی پاسخ لازم را داده‌ایم.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اولیانوف: برچیدن دوربین‌های آژانس تخلف نیست اما احیای برجام را پیچیده می‌کند
در ۲۰ سال گذشته مذاکرات زیادی پیرامون موضوع هسته‌ای ایران انجام‌شده که سرانجام به برجام رسید ولی آنها حتی بعد از این معاهده، زیر آن زدند. قرار شد تحریم‌ها لغو شود و ما هم پذیرفتیم که فعالیت هسته‌ای خودمان را محدود کنیم و از حقوق مسلم خودمان کوتاه آمدیم اما طرف مقابل به تعهدات پایبند نبود و اکنون که صحبت بازگشت به برجام است، همان اتهامات واهی قبلی را با مدارک جعلی رژیم صهیونیستی تکرار می‌کنند.
وقتی دیدیم آنها به تعهدات پایبند نیستند، ما هم دوربین‌های اضافه در مراکز هسته‌ای را که برای اجرای برجام نصب شده بود، جمع‌آوری کردیم. این به معنای آن نیست که ما همکاری خودمان را با آژانس بین‌المللی هسته‌ای قطع کرده‌ایم، اما دوربین‌های اضافی و فرا پادمانی را جمع‌آوری کردیم و در صورت بازگشت طرف مقابل به تعهدات برجامی، ما هم عین عبارات برجام را می‌پذیریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала