تور جام جهانی قطر ۴ برابر تور دور اروپا +عکس

۸ ورزشگاه قطر
۸ ورزشگاه قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
تنها ۵۰۰ نفر از کشور ایران برای تماشای بازی‌ها ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر می‌روند.
به گزارش اسپوتنیک، تا برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ چند ماه بیشتر نمانده است و بسیاری از علاقمندان ایرانی‌ به علت گرانی‌ها و تورم رویای تماشای بازی‌های جام جهانی را از نزدیک از دست داده‌اند و این در حالی‌ست که برگزاری جام جهانی در همسایگی ایران است. پیش‌بینی‌های اولیه از شرکت ایرانیان در جام جهانی قطر ۵۰۰ هزار نفر بود. اما تا امروز کمتر از ۵۰۰ نفر ثبت‌نامی در سایت فیفا هزینه‌ فیفا را پرداخت کرده‌اند.
محمد میرانی، رئیس کمسیون گردشگری و عضو هیأت‌مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در یک گفتگوی خبر گفت: "برای هر بازی سه هزار بلیت به ایران سهمیه دادند. حتی اگر هزینه پرواز و بلیت را هم آزاد حساب کنیم، از نظر قیمت پرواز و بلیت جام جهانی قطر مشکلی نداریم. چون قیمت پروازها را در آن بازه زمانی کاهش داده‌اند."
وی در ادامه عنوان کرد: "اصل داستان نه خرید و فروش بلیت از سوی فیفا و نه پرواز است. مشکل هزینه بالای اقامت ایرانیان در قطر است."
رئیس کمسیون گردشگری اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر ادامه می‌دهد: "تمام هتل‌های دوحه را فیفا در اختیار دارد. اگرچه ما سال گذشته مذاکراتی در این مورد داشتیم و تائیدیه اولیه را هم گرفتیم، امسال جلوی فروش را گرفته‌اند. پاسخی هم که در قطر گرفتیم این بوده که حق نداریم به کسی هتل بدهیم، هتل‌ها باید فقط در اختیار فیفا باشند."
قیمت تماشای سه بازی ایران در قطر با قیمت فعلی دلار، ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود و این یعنی حدود چهار برابر تور دور اروپا.
بسیاری از کاربران معتقدند که پول ایران بی ارزش است که این قدر گران پای آنها در می‌آید. برخی از کاربران عنوان می‌کنند چرا برای تماشای ۳ بازی که احتمال باخت بالایی هم دارد ۵۰۰ میلیون هزینه کرد. این کاربران عنوان می‌کنند اگر چنین مبلغی را داشتند و می‌خواستند برای دیدن فوتبال آن را هزینه کنند به بهترین‌ هتل‌های دنیا می‌رفتند و از آنجا فوتبال را از تلویزیون تماشا می کردند.
کاربرانی هم با کنایه عنوان می‌کنند که این پول برای بسیاری از مسئولین ایرانی و خانواده‌هایشان مبلغی نیست و اطمینان می‌دهند که ایرانی‌های بیشتری برای دیدن این بازی‌ها به قطر سفر خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала