اعتراف کی یف به تلفات بالای ارتش اوکراین

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان زلنسکی درباره تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین پاسخ داد
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سخنان زلنسکی درباره تسلیم شدن سربازان ارتش اوکراین پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
اشتراک
اوکراین اعتراف کرد که ارتش این کشور روزانه هزار سرباز خود را از دست می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید آراخامیا که رهبری هیئت کی یف در مذاکرات صلح با روسیه را برعهده داشت، می‌گوید، ارتش اوکراین روزانه حدود هزار سرباز کشته و زخمی در دونباس از دست می‌دهد. در همان زمان وی میانگین تلفات روزانه ارتش اوکراین را بین 200 تا 500 نفر تخمین زد.
بنا بر گزارش پورتال آمریکایی Axios، اراخامیا که در واشنگتن به سر می برد، این موضوع را در جریان نشستی درباره مسائل اوکراین در صندوق مارشال آلمان اعلام کرد. در عین حال اظهارات وی به طور قابل توجهی هم با اطلاعات رسمی کی یف و اطلاعات پنتاگون متفاوت است.
گفتنی است که ولادیمیر زلنسکی در اول ژوئن گفت که نیروهای اوکراینی روزانه 60 تا 100 سرباز از دست می دهند و حدود 500 نفر زخمی می شوند.
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
زاخاروا: اوکراین مستعمره غرب است
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در 9 ژوئن اعلام کرد که نیروهای اوکراینی روزانه 100 نفر را از دست می دهند. میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر زلنسکی هم در همان روز گفت که تلفات روزانه نیروهای اوکراینی "از 100 تا 200 نفر" است.
الکسی آرستویچ، مشاور زلنسکی نیز پیشتر گفته بود که از آغاز عملیات ویژه تا کنون 10000 سرباز اوکراینی کشته شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала