کمک میلیاردی ماهانه واشنگتن به کی‌یف

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
ایالات متحده تصمیم گرفته است هر ماه 1.5 میلیارد دلار به اوکراین ارسال کند.
به گزارش اسپوتنیک، درک هوگان، معاون اول وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا، این تصمیم را اعلام کرد، ایالات متحده ماهانه 1.5 میلیارد دلار به اوکراین برای حفظ دولت ارسال خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: "تاکنون یک میلیارد دلار برای سازوکارهای مختلف تخصیص داده شده است، دریافت های جدید وجوه طی 4 تا 5 ماه برنامه ریزی شده است.حمایت از مقامات کیف یکی از اولویت های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است".
گفتنی است چندی پیش، وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات آمریکایی نگران از دست دادن میلیاردها دلار تخصیص یافته به اوکراین هستند و خود را برای کلاهبرداری و هدر دادن بودجه آماده می کنند.
در آمریکا انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه را اشتباه دانستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
در آمریکا انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه را اشتباه دانستند
این مقاله خاطرنشان می‌کند که حجم عظیم کمک‌ها و عدم وجود یک نهاد نظارتی از سوی واشنگتن و ناتو این مشکل را موضوع زمان می‌کند.همانطور که جان سوپکو، بازرس کل ایالات متحده برای بازسازی افغانستان اشاره کرد، وجوهی که به کی‌یف منتقل می شود با سرنوشتی غیرقابل رشک مواجه خواهد شد.وی خاطرنشان کرد که مقامات آمریکایی به عواقب آن فکر نمی کنند و از اشتباهات افغانستان درس نمی گیرند.
گفتنی است، در ماه مه، بایدن سندی را امضا کرد که در آن 40 میلیارد دلار به اوکراین اختصاص داده شد.به عنوان بخشی از بسته کمکی، ایالات متحده مهمات سیستم های موشک پرتاب چندگانهHIMARS (MLRS) را به کی‌یف تامین خواهد کرد. در 2 ژوئن، مشخص شد که بخشی از وجوه نیز برای تامین مالی فروش احتمالی پهپادها و آموزش استفاده از آنها به ارتش اوکراین منتقل می شود. در 9 ژوئن، بریجت برینک سفیر ایالات متحده در کی‌یف اعلام کرد که کی‌یف اولین میلیارد دلار را دریافت کرده است، انتظار می رود در آینده نزدیک 7.5 میلیارد دلار به اوکراین واگذار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала