لهستان چه نقشه‌ای برای اوکراین کشیده است؟

© Fotolia / Kaprikfoto کشور چک
 کشور چک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
در جمهوری چک، از برنامه های مقامات برای حمایت از "طرح های لهستان در اوکراین" شگفت زده شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "iDNES.cz"، جیری ویگ، مدیر اجرایی موسسه واسلاو کلاوس، در مقاله ای نوشت که جمهوری چک از "برنامه های" احتمالی ورشو برای ایجاد "مشترک المنافع جدید لهستان و اوکراین" حمایت می کند.
به نظر نویسنده مقاله، لهستان به دنبال استفاده از فرصت برای بازگرداندن موقعیت تاریخی خود در اوکراین است. در عین حال، آلمان و اتریش، روابطی که اخیرا جمهوری چک آن را با این کشورها ترجیح داده است، در ارزیابی مناقشه، موضع متعادل تری اتخاذ می کنند.
و ناگهان دولت جمهوری چک، در کمال تعجب، با غیرتمندی نقش نوعی واسطه - دستیار لهستان را به عهده می گیرد که به دنبال ایجاد یک مشترک المنافع جدید لهستانی- اوکراینی است که از بالتیک تا دنیپر و دریای سیاه امتداد داشته باشد.
در لهستان خواستار انتقال سلاح های هسته ای به اوکراین شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
در لهستان خواستار انتقال سلاح های هسته ای به اوکراین شدند
این تحلیلگر مطمئن است که پراگ باید سیاست خود را تغییر دهد و به دنبال راه حل های سازش برای پایان دادن به مناقشه باشد. " بعد از گذشت سه ماه، مشخص می‌شود که پیروزی در درگیری طولانی‌مدت برای اوکراین، اگر نگوییم غیرممکن، دشوار خواهد بود".
شایان ذکر است که اواخر ماه مه، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، توجه را به اظهارات آندری دودا، رئیس جمهور لهستان مبنی بر اینکه "مرز اوکراین و لهستان به زودی وجود نخواهد داشت" جلب کرد. به نظر او، این به معنای گذار ورشو به تصرف مناطق غربی اوکراین است.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала