ساخت آنتی بیوتیک از زباله‌های پلاستیکی

© AP Photo / Aaron Favilaساحلی پر از آشغال
ساحلی پر از آشغال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
پژوهش: سالانه بین 5 تا 13 میلیون تن آلودگی پلاستیکی وارد اقیانوس‌ها می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " د پرینت"، دانشمندان تخمین می‌زنند که سالانه بین 5 تا 13 میلیون تن آلودگی پلاستیکی وارد اقیانوس‌ها می‌شود که از زباله‌های بزرگ شناور گرفته تا میکروپلاستیک‌ها که میکروب‌ها می‌توانند کل اکوسیستم‌ها را روی آن‌ها تشکیل دهند، را شامل می‌شود. زباله های پلاستیکی غنی از زیست توده هستند و بنابراین می توانند کاندیدای خوبی برای تولید آنتی بیوتیک باشند که در محیط های طبیعی بسیار رقابتی رخ می دهد.
بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشجویان با همکاری موسسه اقیانوس شناسی "اسکریپس"(Scripps) انجام شده است، آلودگی پلاستیکی اقیانوس‌ها ممکن است بتواند منبعی برای کشف آنتی‌بیوتیک‌های جدید باشد! این مطالعه در کنفرانس انجمن میکروبیولوژی آمریکا در واشنگتن دی سی در تاریخ ۹ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ ارائه شد.
کشف یک آنتی بیوتیک طبیعی انقلابی در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2020
کشف یک آنتی بیوتیک طبیعی انقلابی در روسیه
محققان پلاستیک پلی اتیلن که نوع معمولی از پلاستیک در کیسه‌های خرید است را با چگالی بالا و پایین در آب‌های نزدیک به "اسکله اسکریپس" در "لا جولا" (La Jolla)، کالیفرنیا به مدت ۹۰ روز کشت دادند.
آنها پنج باکتری تولید کننده آنتی بیوتیک از جمله سویه‌های باکتری "باسیلوس"(Bacillus)، "فائوباکتر"(Phaeobacter) و "ویبریو"(Vibrio) را از پلاستیک اقیانوسی جدا کردند. محققان باکتری‌های جداسازی شده را در برابر انواع باکتری‌های گِرَم مثبت و منفی آزمایش کردند و دریافتند که این باکتری‌ها در برابر باکتری‌های رایج و همچنین دو سویه مقاوم به آنتی‌بیوتیک موثر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала