رسانه اسرائیلی از فعالیت هکرهای ایرانی در فضای سایبری این کشور خبر داد

© Fotolia / Tomasz Zajdaرسانه اسرائیلی از فعالیت هکرهای ایرانی در فضای سایبری این کشور خبر داد
رسانه اسرائیلی از فعالیت هکرهای ایرانی در فضای سایبری این کشور خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
رسانه اسرائیلی مدعی شد پست الکترونیک یک سرلشکر احتیاط ارتش اسرائیل توسط هکرهای ایرانی هک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی کان با انتشار گزارشی در این رابطه مدعی شد هکرهای مذکور ایرانی بوده و از میان قربانیان این تهاجم نام‌‌هایی همچون زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق اسرائیل و سفیر سابق آمریکا در اسرائیل را ذکر کرد.
ایتای شیکمن تهیه کننده این گزارش به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: این هکرها حداقل از 6 ماه پیش در میان فضای سایبری اسرائیل نفوذ کرده بودند و به نام این ژنرال برجسته احتیاط ارتش اسرائیل و شمار دیگری از شخصیت‌های معروف به اسناد و اطلاعات مسئولین عالی‌رتبه اسرائیل دسترسی پیدا کرده بودند.
این رسانه افزود: تهاجم و رخنه اولیه از طریق ایمیل این سرلشکر احتیاط صورت گرفته و هکرها از این طریق حملات الکترونیکی خود را علیه نهادهای سیاسی، آکادمیک و اقتصادی سطح بالای اسرائیل به انجام رساندند. با استناد به گزارش امروز سه شنبه شرکت امنیت داده‌ها (چک پوینت) (Check Point)، ورود هکرها حداقل از 6 ماه پیش یعنی از دسامبر 2021 انجام گرفته و تا هفته گذشته نیز ادامه داشته است و از این طریق توانسته‌اند به اسناد مختلفی از مسئولین عالی‌رتبه اسرائیل دست پیدا کنند.
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
روسیه حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق را به شدت محکوم کرد
روزنامه عبری زبان معاریو هم با پرداختن به این خبر جزئیات بیشتری از آن را در اختیار مخاطبان خود قرار داد و نوشت: قهرمان این عملیات سایبری یک ژنرال احتیاط است که در یک پست بسیار بالا و حساس حضور داشته و پست الکترونیکش در اختیار هکرها قرار گرفته و طی این مدت هکرها به اسم او نامه نگاری می‌کردند.
دیگر قربانی این حمله سایبری لیونی، وزیر خارجه اسبق اسرائیل که تلاش شد وی را قانع کنند گذرواژه پست الکترونیکی اش را در صفحه مورد نظر و برای دریافت دعوتنامه حضور در یک کنفرانس خارجی، تایپ کند.
رئیس یک مرکز تحقیقات حساس و محوری در اسرائیل با رخنه به پست الکترونیکش نامه نگاری‌های او با یکی از سفرای سابق آمریکا در اسرائیل به دست هکرها افتاده است. هکرها با استفاده از این نامه نگاری ها، به نام این سفیر پست‌های الکترونیکی بیشتری برای این رئیس مرکز تحقیقاتی ارسال و تلاش کردند اطلاعات خاصی را از وی دریافت کنند.
مدیر عامل یکی از شرکت‌های امنیتی محوری در اسرائیل که تلاش شد اطلاعات شخصی وی به سرقت رفته و تصویری از گذرنامه اش به دست‌‌ آید و یک استاد سرشناس در زمینه پژوهش‌های خاورمیانه که بعد از رخنه به اطلاعاتش به اسم او نامه نگاری‌‌هایی انجام و اطلاعات و اسنادی از نهادهای مختلف درخواست شد، نیز جزو قربانیان حملات هکری فوق محسوب می‌شوند.
به زعم معاریو کارشناسان Check Point معتقدند این اقدام به زیر ساخت‌های تهاجمی ایران مربوط است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала