درگیری در مرز قرقیزستان و تاجیکستان

© © Press Service of the State Customs Service of the Kyrgyz Republicپست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان
پست دیده بانی در مرز قرقیزستان و تاجیکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
مرکز مطبوعاتی سرویس مرزبانی قرقیزستان: در مرز قرقیزستان و تاجیکستان تیراندازی بین نیروهای مرزی رخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به گزارش مرکز مطبوعاتی سرویس مرزبانی قرقیزستان، در مرز قرقیزستان و تاجیکستان تیراندازی بین نیروهای مرزی رخ داد.
به گفته سخنگوی مرکز نامبرده، بامداد روز 14 ژوئن،در منطقه باتکن، از سمت پاسگاه "کخ" نیروهای مرزی تاجیکستان به سمت پاسگاه بولاک باشی قرقیزستان شلیک کردند. در پاسخ، نظامیان جمهوری نیز تیراندازی کردند.
مرزبانان دو طرف بلافاصله در مواضع جنگی قرار گرفتند. نماینده مرزی جمهوری قرقیزستان در منطقه باتکن و نماینده مرزی جمهوری تاجیکستان در منطقه سغد تلفنی گفتگو کردند. روسای گردان های مرزی طرفین عازم محل حادثه شدند. با این حال، در ساعت 7:50 صبح (04:50 به وقت مسکو)، طرف تاجیک مجدداً با استفاده از نارنجک انداز و خمپاره درگیری را آغاز کرد. در ساعت 8.10 تیراندازی متوقف شد.
ایران کارخانه تولید پهپاد در تاجیکستان افتتاح کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
ایران کارخانه تولید پهپاد در تاجیکستان افتتاح کرد
منبعی آگاه خبر داد: "اکنون نمایندگان بیشکک و دوشنبه در حال برگزاری نشستی برای روشن شدن علل حادثه و جلوگیری از تشدید اوضاع هستند. سرویس مرزی کمیته دولتی امنیت ملی جمهوری قرقیزستان تمام اقدامات لازم را برای تثبیت وضعیت انجام می دهد".
وی وضعیت در بخش مرز قرقیزستان و تاجیکستان را تا ساعت 08:40 (05:40 به وقت مسکو) متشنج توصیف کرد.
مرز قرقیزستان و تاجیکستان به طور دوره ای به منطقه درگیری بین ساکنان محلی و مرزبانان دو کشور تبدیل می شود. دلیل این امر مناطق غیرمحدود است که نمی توان در آنجا مرز بین دولت ها تعیین کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала