آمریکا خواهان بهبود روابط با عربستان است

© Photo / IRNAآمریکا خواهان بهبود روابط با عربستان است
آمریکا خواهان بهبود روابط با عربستان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2022
اشتراک
کاخ سفید: ایالات متحده، ریاض را شریک استراتژیک مهمی می داند و می خواهد روابط را دوباره برقرار کند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد کاخ سفید روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده عربستان سعودی را به عنوان یک شریک استراتژیک مهم می بیند و قصد دارد روابط با این کشور را در طول سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه دوباره سازی کند.
رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد اولین سفر خود را از 13 تا 16 ژوئیه به این کشور در خاورمیانه انجام دهد.
این نماینده دولت ایالات متحده در جریان یک جلسه توجیهی ویژه همزمان با اولین سفر بایدن به خاورمیانه در ماه ژوئیه گفت: به نظر من تاکید بر این نکته بسیار مهم است که ما تلاش می کنیم روابط با عربستان سعودی را اصلاح کنیم و آنها را نشکنیم. عربستان سعودی 80 سال است که شریک استراتژیک ما است، کشورهای ما منافع زیادی دارند، از مهار ایران گرفته تا مبارزه با تروریسم.
نماینده کاخ سفید افزود از دیدگاه واشنگتن، تماس با ریاض و سایر بازیگران مهم منطقه "یک حرکت هوشمندانه است که باید در زمان مناسب انجام شود".
وی تاکید کرد: رئیس جمهور قاطعانه بر این باور است که در این لحظه خاص، زمانی که منافع ایالات متحده و مردم آمریکا در خطر است، سفر به عربستان سعودی برای شرکت در نشست سران سران کشورهای منطقه خاورمیانه و گفتگو با آنها در مورد چگونگی پیشرفت مشارکت ما یک حرکت هوشمندانه در زمان مناسب است.
این مقام ارشد کاخ سفید گفت که سفر آتی رئیس جمهور آمریکا "نقطه اوج چندین ماهه دیپلماسی چندجانبه" است. وی در پایان گفت: این سفر زمینه را برای آنچه دولت بایدن انتظار دارد تا قبل از پایان سال جاری انجام دهد، فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала