هلیکوپتر مریخی وصله شد

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSSمریخ
مریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
ناسا در حال آماده شدن برای "پَچ کردن" نرم افزار رایانه پرواز بر روی هلیکوپتر Ingenuity Mars است تا آن را برای پرواز دوباره پس از خواب زمستانی آماده کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا در حال آماده شدن برای "پچ کردن" نرم افزار رایانه پرواز بر روی هلیکوپتر Ingenuity Mars است تا آن را برای پرواز دوباره پس از خواب زمستانی آماده کند. وصله نرم‌افزاری که اساساً نرم‌افزار رایانه پرواز Ingenuity را هک می‌کند، به رایانه پرواز این باور را می‌دهد که خوانش‌های یک حسگر فعال از سنسور دیگری می‌آید که اخیراً از کار افتاده است.
هاوارد گریپ راهبر ارشد هلی کوپتر مریخی نبوغ در آزمایشگاه JPLناسا در این باره توضیح داد: "تیم پروژه هلی کوپتر مریخی نبوغ مشغول راه اندازی مجدد هلی کوپتر برای پرواز بوده و مجموعه ای از فعالیت ها شامل بررسی حسگرها و محرک ها قبل از پرواز و چرخش پروانه با سرعت بالا را بررسی می کرد.
انتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
چند سال دیگر انسان ساکن مریخ خواهد شد؟
اکنون این فعالیت ها نشان داده است که یکی از حسگرهای ناوبری هلیکوپتر به نام شیب سنج از کار افتاده است. به نظر می رسد از کار افتادن یک حسگر ناوبری چالش بزرگی باشد که در واقع نیز همینطور است اما این لزوما به معنای پایان پرواز بر فراز مریخ نیست.
حسگر شیب سنج با استفاده از دو شتاب سنج ساخته شده و هدف آن اندازه گیری گرانش قبل از بلند شدن هلی کوپتر از زمین است. شیب سنج طی پرواز استفاده نمی شود اما بدون آن ناسا مجبور است راه جدیدی برای فعالسازی الگوریتم های ناوبری قبل از بلند شدن هلی کوپتر از سطح بیابد. خوشبختانه وظایف این ابزار را حسگرهای دیگر مانند واحد IMU نیز می توانند انجام دهند.
برخلاف شیب‌سنج، IMU برای سنجش جهت‌گیری استاتیک ساخته نشده است، بنابراین تخمین‌های نگرش اولیه آن معمولاً تا حدودی دقیق‌تر خواهند بود. با این حال، ما بر این باوریم که یک تخمین نگرش اولیه مبتنی بر IMU به ما امکان می‌دهد تا با خیال راحت پرواز کنیم و بنابراین یک بازگشت قابل قبول ارائه می‌دهد که به Ingenuity اجازه می‌دهد پرواز را از سر بگیرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала