دبیرکل اتحادیه عرب: کشورهای عربی برای مخالفت با عملیات روسیه تحت فشارهای غرب هستند

© AFP 2023 / Fethi Belaidدبیر کل اتحادیه عرب: ایران از مداخلات خود در امور کشورهای عربی دست بردارد
دبیر کل اتحادیه عرب: ایران از مداخلات خود در امور کشورهای عربی دست بردارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که کشورهای عربی برای مخالفت با "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین و تحریم آن با فشارهایی از سوی کشورهای غربی مواجه هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با صدی البلد اظهار کرد: غرب پس از عبور میلیون‌ها پناهجو، به اشتباهات اقدامات خود در منطقه پی برد و در حال حاضر شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است.
ابوالغیط گفت: کشورهای عربی برای مخالفت با موضعگیری روسیه و تحریم آن با فشارهایی از سوی جهان غرب مواجه هستند و همینطور دولت‌های غربی منافعی در منطقه دارند.
دبیرکل اتحادیه عرب افزود: هند و همینطور برزیل، مکزیک و کشورهای آفریقایی سیاست‌های مستقلی دارند و برخی کشورها بر اساس منافع خود در منطقه، از تایید موضعگیری روسیه در قبال اوکراین امتناع کردند.
او در ادامه گفت: کشورهای عربی با وجود فشارهایی که به آنها وارد می‌شود، هرگز ضعیف نخواهند شد و نشست وزرای خارجه مصر، عراق، الجزایر، امارات، عربستان و سودان برای بررسی چارچوبی است که عزم کشورهای عربی را منعکس می‌کند.
همچنین ابوالغیط گفت: زمانی که قیمت غذا در جهان دو برابر می‌شود، جنگ باید متوقف شود و یک موضعگیری یکپارچه عربی و اقدامی جمعی درمورد بحران روسیه-اوکراین وجود دارد.
دبیرکل اتحادیه عرب در پایان نیز گفت: امیدوارم دولت‌های عربی در حفظ امنیت ملی خود موفق عمل کنند، نباید اجازه دهیم این درگیری مسلحانه تاثیرات منفی برای ثبات منطقه داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала