مزایای تحریم های غرب برای روسیه

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
اقتصاددان چک از مزایای تحریم های غرب برای روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلونا شویگلیکوا، اقتصاددان از مزایای تحریم های غرب برای روسیه صحبت کرد. او در این مورد در ستون خود برای نسخه چکČasopis argumen نوشت که تحریم های غرب برای روسیه مزایای زیادی دارد.
وی اظهار داشت: "مسکو از وضعیت فعلی در بازار انرژی خرسند خواهد بود، زیرا به دلیل قیمت بالای سوخت می تواند درآمد اضافی دریافت کند. تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا به شدت بر وضعیت خود اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد. مسکو "بدون مشکل" قادر به یافتن بازارهای جایگزین خواهد بود.
خود اتحادیه اروپا با اقدامات خود قیمت نفت را برای خود افزایش می دهد. اتحادیه اروپا ذخایر بسیار زیادی از مواد خام ندارد و کشورهای آن به منابع خود وابسته هستند. اروپا باید به فکر عرضه جدید باشد و از تأخیر در دریافت مواد انرژی متحمل ضرر شود، در حالی که مسکو از قیمت بالای نفت خوشحال خواهد شد.
فنلاند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
فشار میلیونی تحریم‌های ضد روسیه بر فنلاند
و حتی اگر روسیه مجبور شود نفت خود را با تخفیف بفروشد، باز هم قیمت های آن نسبت به یک سال قبل سودآورتر خواهد بود. تصور اینکه چنین سیاستی فدراسیون روسیه را در هم می شکند، پوچ است و به احتمال زیاد، تنها به مشکلات اقتصادی بیشتر در اتحادیه اروپا منجر خواهد شد".
اتحادیه اروپا به علت عملیات علیه اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده بود. در این تحریم‌ها بیش از ۱۰۰۰ فرد روس، از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات ارشد دولتی، بانک‌ها و صنعت زغال سنگ روسیه تحریم شده‌ بود.
اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۴۰درصد گاز طبیعی و ۲۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند. در تحریم نفتی مورد توافق اتحادیه اروپا، خرید نفت خام روسیه از طریق دریا به طور کامل متوقف می‌شود، اما به دلیل رعایت منافع مجارستان و تامین نفت مورد نیاز این کشور خرید نفت از طریق خطوط لوله انتقال زمینی همچنان ادامه می‌یابد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای آزادسازی دونباس، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. برخی کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر دادند، بسیاری از برندها کشور را ترک کردند. اتحادیه اروپا در حال حاضر شش بسته تحریمی را تصویب کرده است که به ویژه تحریم های تدریجی بر واردات زغال سنگ و نفت را پیش بینی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала