جهان نگران تورم جدید

© Depositphotos.com / Mic1805نفت
نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
کاهش قیمت نفت به دلیل هشدار پکن در رابطه با کووید، نگرانی‌های جهانی درباره تورم را دامن زد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت "بیزنس استاندارد"، کاهش قیمت نفت به دلیل هشدار پکن در رابطه با کووید، نگرانی‌های جهانی درباره تورم را دامن زد. با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین امید به افزایش تقاضا برای سوخت در این کشور بی رنگ شد.
با توجه به نگرانی ها در مورد نرخ تورم و آشفتگی رشد اقتصادی در جهان، بازار را بیشتر تحت فشار قرار داده است، قیمت نفت در معاملات روز 13 ژوئن (دوشنبه) بیش از 2 دلار کاهش یافت. هر بشکه نفت در بازارهای جهانی با یک دلار و 45 سنت کاهش 120.56 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 59 سنت کاهش 119.08 دلار معامله شد.
پوتین: روسیه هیچ ارتباطی با تورم در غرب ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
پوتین: روسیه هیچ ارتباطی با تورم در غرب ندارد
استفان اینس، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: "چین همچنان یک عامل ریسک کاهشی قابل توجه است اما عادی سازی تدریجی افزایش تقاضای چین، یک عامل قدرتمند مثبت برای نفت است".
نرخ تورم امریکا در ماه گذشته بیش از انتظار افزایش یافت و به 8.6 درصد رسید که بیشترین افزایش سالانه از ماه دسامبر 1981 به شمار می رود. ارزش هر دو شاخص نفتی، هفته گذشته پس از اینکه آمارها نشان داد که تقاضا در آمریکا به عنوان، بزرگ ترین مصرف کننده نفت بالا رفته، بیش از یک درصد رشد کرد.
تولیدکنندگان و پالایشگاه‌های نفت با تمام توان کار می‌کنند تا اوج تقاضای تابستان را برآورده کنند، در حالی که تاجران از نزدیک به دنبال تأثیر احتمالی اختلافات کارگری در لیبی، نروژ و کره جنوبی بر صادرات و مصرف نفت هستند. به گفته تاجران، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده جهان، برای افزایش عرضه در غرب، قصد دارد در ماه جولای مقداری نفت خام را از چین به اروپا منتقل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала