توصیه اسرائیل به شهروندان خود برای ترک استانبول و عدم سفر به ترکیه

CC0 / Pixabay / توصیه اسرائیل به شهروندان خود برای ترک استانبول و عدم سفر به ترکیه
توصیه اسرائیل به شهروندان خود برای ترک استانبول و عدم سفر به ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
دفتر مبارزه با تروریسم شورای امنیت ملی اسرائیل (NSC) روز دوشنبه از اسرائیلی‌هایی که در حال حاضر در استانبول هستند خواست هر چه سریع‌تر شهر را ترک کنند و به شهروندان یهودی که قصد سفر به ترکیه را دارند توصیه کرد تا اطلاع ثانوی این کار را انجام ندهند.
به گزارش اسپوتنیک، بیانیه مربوطه این دفتر روز دوشنبه توسط سرویس مطبوعاتی دولت اسرائیل منتشر شد.
در این اطلاعیه آمده است: دفتر مبارزه با تروریسم شورای امنیت ملی امروز هشدار سفر به استانبول را به سطح 4 - بالاترین - با توجه به ماهیت مداوم تهدید و با توجه به نیات فزاینده ایران برای حمله به اسرائیلی ها در ترکیه، به ویژه در استانبول، افزایش داد. بر همین اساس از اسرائیلی‌هایی که در حال حاضر در استانبول هستند می‌خواهد در اولین فرصت شهر را ترک کنند و اسرائیلی‌هایی که قصد سفر به ترکیه را دارند تا اطلاع ثانوی این کار را انجام ندهند.
سرویس امنیت ملی یادآور شد که "برای بقیه ترکیه، هشدار سطح سوم سفر وجود دارد .بنابراین، توصیه می شود که اسرائیلی‌ها نیز از سفرهای غیرضروری به سایر نقاط کشور خودداری کنند، این دفتر با اشاره به اینکه این هشدار در خصوص "پروازهای با انتقال در استانبول بدون خروج از فرودگاه" به شهر اعمال نمی‌شود.
در پایان ماه می، شورای امنیت ملی اسرائیل به شهروندان این کشور توصیه کرد که از سفر به ترکیه و کشورهای هم مرز با ایران خودداری کنند. این دفتر سپس خاطرنشان کرد که "به گفته سرویس های امنیتی، این هشدار با تهدیدی واقعی برای اسرائیلی ها در ترکیه همراه است."
وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه از مقامات ترکیه به خاطر تلاش‌هایی که برای محافظت از جان شهروندان اسرائیلی انجام می‌دهند، تشکر کرد. پس از وقایع هفته‌های اخیر در ترکیه و پس از یک سری تلاش‌های ایران برای انجام حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌هایی که برای تعطیلات به استانبول رفته‌اند، از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که به استانبول پرواز نکنند و تا زمانی که نیاز فوری وجود ندارد، از ترکیه دیدن نکنند. مایلم از دولت ترکیه به خاطر تلاش هایی که برای حفاظت از جان شهروندان اسرائیلی انجام می دهد تشکر کنم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала