گزارش و تحلیل

تلاش اسرائیل برای راه اندازی جنگ در خاورمیانه به ضرر موجودیت یهودی ها در منطقه

© AFP 2023 / Tobias Schwarzیهودی
یهودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
چند هزار سال تنها مکان امن برای زندگی یهودی ها خاورمیانه بوده و در خاورمیانه هم ایران امن ترین مکان برای یهودی ها بوده.
اما با تشکیل اسرائیل توسط گروه های صهیونیستی و اتخاذ خط و مشی دشمنی صهیونیستها با ملت ایران شرایطی ایجاد شده که موجودیت کل یهودی ها در منطقه خاورمیانه امروزه در خطر می باشد.
کارشناسان متخصص امور اسرائیل به خوبی می دانند، با توجه به اینکه دولت فعلی اسرائیل با شرایط بسیار بغرنج داخلی مواجه است و نخست وزیر این کشور درصد محبوبیت چندانی در اسرائیل ندارد وبا توجه به اینکه پیش بینی می شود در صورتی که انتخابات جدید هم برگزار گردد احتمال تشکیل دولت جدید در اسرائیل بسیار سخت باشد.
یعنی عملا همان روند قبلی که موجبات برگزاری پنج انتخابات و فروپاشی دولت شد احتمالا ادامه یابد.
با توجه به این شرایط دولت فعلی اسرائیل به دنبال ایجاد یک تنش خارجی و راه اندازی یک جنگ است تا بلکه بتواند اوضاع را تغییر دهد.
از سوی دیگر امروزه مشاهده می کنیم سیاست های آمریکا در خاورمیانه چه در لبنان چه در عراق و افغانستان و سوریه و ... موجبات به هم خوردن شرایط اجتماعی تمام این کشورها گشته و خوب امروزه بسیاری در لبنان باور دارند که تنها راه خروج از بحران فعلی موجود در لبنان این است که جنگی با اسرائیل راه بیافتد که موجودیت اسرائیل در خطر باشد و عملا بتوانند به همین بهانه هم که شده با آمریکا و کشورهای غربی و اسرائیل و برخی کشورهای عربی چانه زنی کنند تا دست از سر مردم لبنان بردارند و اجازه دهند اینها به زندگی خود بپردازند.
تعدی اسرائیلی ها به آبهای سرزمینی لبنان و تلاش برای سرقت گاز لبنان از یک طرف و جلوگیری از استخراج گاز لبنان و سوریه و غزه که می تواند شرایط بهبود معیشت این مردم را بهبود بخشد از سوی دیگر موجب آن گشته که برخی باور داشته باشند امروزه دیگر ضرورت دارد تا به تاسیسات استخراج نفت و گاز اسرائیل حمله کنند و این تاسیسات را نابود کنند و شرایطی ایجاد کنند که معادله یا همه حق داشته باشند سهم خود را از گاز شرق دریای مدیترانه برداشت کنند یا هیچ کس اعمال گردد.
با توجه به این شرایط می توان دریافت که شرق دریای مدیترانه امروزه آبستن یک جنگ تمام عیار می باشد، اما ظاهرا جریان به اینجا ختم نمی شود.
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
گزارش و تحلیل
تهدید استقرار سامانه های اسرائیلی در خلیج فارس برای ایران
اسرائیلی ها با سوء استفاده از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای کاری کرده اند که تنش میان ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای به اوج خود برسد و از سوی دیگر امکان رسیدن به توافقی که همه را به برجام برگرداند بسیار دشوار گردد.
آنها همچنین تلاش دارند که برخی کشورهای عربی در خلیج فارس را در مقابل ایران قرار دهند تا بلکه از کانال آنها بتوانند جنگ راه بیاندازند و کاری کنند که آمریکا و ناتو و دیگر کشورهای عربی وارد جنگ شوند.
دقیقا شرایطی مشابه شرایط جنگ عراق و کویت.
آنها به خوبی می دانند که در یک جنگ مستقیم با ایران نمی توانند حریف ایران شوند و به این دلیل می خواهند دیگران را درگیر جنگ با ایران کنند.
امروزه امنیت هیچ کدام از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توسط ایران در خطر نیست اما در صورتی که اسرائیل موفق شود تاسیسات جاسوسی و یا نظامی در این کشورها ایجاد کند قطعا بهره برداری از این تاسیسات می تواند منجر به واکنش ایران گردد.
اگر هم اسرائیلی ها موفق شوند این کشورها را قانع کنند که در یک عملیات نظامی بر علیه تاسیسات نظامی و یا اتمی ایران با اسرائیل همکاری کنند قطعا این کشورها مورد غضب ایران قرار خواهند گرفت و ایران نسبت به اینها واکنش نشان خواهد داد و خواسته اسرائیلی ها دقیقا همین است.
روز گذشته فرمانده ارتش اسرائیل تهدید کرد که صدها نقطه استراتژیک در لبنان را رصد کرده اند تا در صورت بروز جنگ به این اهداف حمله کنند.
حدود دو سال پیش بود که سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله رسما اعلام کرده بود که حزب الله چیزی حدود 280 هزار موشک نقطه زن دقیق در اختیار دارد.
احتمالا تا به حال این تعداد به دو برابر رسیده.
قطعا هم همانگونه که ارتش اسرائیل اهدافی را در لبنان و ایران رصد کرده تا به آنها حمله کند ایران و لبنان هم اهدافی را در اسرائیل رصد کرده اند تا هدف قرار دهد و برخی از این اهداف تاسیسات و تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل مانند بمب های اتمی و یا شیمیایی و بیولوژیک هستند.
فقط یک نکته که اینجا قابل تامل است این می باشد که اگر حزب الله لبنان دو سال پیش 280 هزار موشک در اختیار داشت تصور کنید ایران آنوقت چند تا موشک داشت و الآن چند تا موشک در اختیار دارد.
و تصور کنید اگر جنگی در بگیرد واین موشک ها به سمت اسرائیل پرتاب شود چه رخ خواهد داد، آیا فکر می کنید سامانه دفاعی ای وجود دارد که بتواند با این تعداد موشک مقابله کند؟
مخصوصا که موشک های حزب الله ظرف کمتر از یک دقیقه می تواند هر نقطه ای در اسرائیل را هدف قرار دهد.
قطعا فرمانده ارتش اسرائیل بهتر از همه جواب این سوال را می داند.
اگر اخبار مربوط به بمب های هسته ای اسرائیل که مدعی است چیزی حدود 250 بمب اتمی در اختیار دارد صحت داشته باشد یعنی اسرائیل حد اقل دویست بار شخم خواهد خورد، آیا تصور می کنید آنوقت کلا اسرائیلی وجود خواهد داشت تا اسرائیلی ها بتوانند صدها هدف دیگر در ایران و یا لبنان را هدف قرار دهند؟
در پایان باید سوال کرد آیا آقای بایدن و متحدین اش، مخصوصا اروپایی ها، که همه بلاهایی که امروزه در جهان رخ می دهد زیر سرشان است، باور دارند در صورت بروز یک جنگ در خاورمیانه کشورهای آنها در شرایط امنیت اقتصادی قرار خواهند داشت و موجبات فروپاشی اقتصاد آنها و برکناری خودشان ایجاد نمی شود که دست اسرائیل را این قدر باز گذاشته اند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала