ایران و ونزوئلا در باره چه موضوعی به توافق رسیدند؟

© Fotolia / Borna Mirahmadianجزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران
جزئیاتی از زمین لرزه ۵.۲ ریشتری تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
زارع‌پور: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در طول ۲۰ گذشته روابط راهبردی کم‌نظیری داشته‌اند.
به گزارش اسپوتیک به نقل از "مهر"، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دیار با همتای ونزوئلایی اعلام کرد که دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا در طول ۲۰ گذشته روابط راهبردی کم‌نظیری داشته‌اند.
وی در ادامه افزود: "همان‌طور که ریاست جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه ونزوئلا به کشورمان تأکید کردند، ایران به دنبال گسترش روابط با کشور ونزوئلا است و خرسندم که با امضای قرارداد راهبردی ۲۰ ساله مسیر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تسریع شده است.
هر یک از حوزه‌های کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.
ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه گسترش روابط به‌ویژه میان ملت‌های دو کشور را فراهم کند و در این رابطه می‌توان گروه کاری مشترکی متشکل از معاونین تشکیل داد و زمینه‌های کاری را بررسی کرد و ذیل توافقنامه ۲۰ ساله به یک توافقنامه همکاری مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کرد".
رد تصمیم پارلمان ونزوئلا برای برکناری مادورو توسط دادگاه عالی کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
مادورو: ونزوئلا و ایران برنامه همکاری ۲۰ ساله امضا می‌کنند
در این نشست فردی آلفرد نازارس، معاون رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز با تأکید بر اینکه برای کاراکاس توسعه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: "برای ما جای شگفتی دارد که جمهوری اسلامی ایران باوجودآنکه در طول ۴۰ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته توانسته به پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیار مطلوبی به‌ویژه در حوزه علم و فناوری دست پیدا کند.
باعث افتخار است که بتوانیم در زمینه‌های مشترک همکاری داشته باشیم و در حوزه‌های توسعه‌ای مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد گسترش روابط دوجانبه باشیم. ازاین‌رو بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات شما در این حوزه استفاده کنیم.
دوره جدید روابط دو کشور باید محصول داشته باشد که این محصول می‌تواند یک طرح ارتباطاتی در حوزه‌های مختلف باشد که هم حوزه اقتصادی، هم حوزه سیاسی و هم حوزه تکنولوژی را شامل شود. بنابراین بسیار مشتاق هستیم به دستور کار مشترک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دست پیدا کنیم.
بر این اساس حوزه‌هایی همچون حکمرانی دیجیتال، رگولاتوری، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ایجاد و راه‌اندازی پلتفرم‌های بومی و مشترک و همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در پارک‌های فناوری اطلاعات در هر دو کشور می‌تواند به سرفصل‌های همکاری‌های دوجانبه دو کشور تبدیل شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала