اقدامات ایران قاطع و متناسب بود

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
اشتراک
خطیب زاده: ما با یک کنشگر یاغی و با یک رژیم یاغی در این منطقه رو به رو هستیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، اظهار داشت نمی توانستیم قطعنامه سیاسی آژانس را بدون پاسخ بگذاریم. لذا اقدامات خود را انجام دادیم و اقدامات قاطع و متناسب بود هر چقدر آنها بگویند که قطعنامه شکلی و توصیه‌ای بوده است.
وی در ادامه گفت: "ما با یک کنشگر یاغی و با یک رژیم یاغی در این منطقه رو به رو هستیم که بیشترین رفتار های یاغی گرایانه، تروریستی، مداخله‌جویانه، جنگ طلبانه و قانون گریزی را در نظام بین الملل به منصه از ظهور گذاشته است. رژیم جعلی صهیونیستی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است که ساختارهای حقوق بین الملل را به سخره بگیرد و سازمان‌های بین‌المللی را ابزار کند همه این کارها با حمایت ها و چک سفید امضای برخی کشورها انجام شده است.
جای تاسف است که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان کارگزار سازمان انرژی اتمی این ساختار را در اختیار چنین رژیم قانون‌گریزی قرار داده است و توسط کارگزاران خود این ساختار را به سخره گرفته و به چالش کشیده است.
سیدمحمد حسینی، معاون رییس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
معاون رییس‌جمهور ایران : در مذاکرات برجام دچار وادادگی نیستیم تا امتیاز دهیم
این اقدامات دستاوردهای سازمان‌های بین المللی را بی اعتبار کرده است، پیام این سفر مثل هر اقدام دیپلماتیک دیگری روشن است و مدیرکل آژانس موظف است در پی استقلال این سازمان و بیطرفی آن باشد، طبق اساسنامه سازمان بین المللی انرژی هسته ای، مدیرکل وظیفه قطعی در این خصوص داشته است و در زمان غلط در جای غلط حضور پیدا کرده و افراد غلط را ملاقات کرده است و به اعتبار آژانس ضربه بدی وارد کرده است.رژیم صهیونیستی هیچ معاهده منع اشاعه‌ای را نپذیرفته است.
قطعنامه آژانس کاملا سیاسی و طراحی شده است. این قطعنامه در مسیری بین ایران و آژانس ایجاد شده بود و توافق شده بود، خلل ایجاد کرده است، اقدام به تغییر لحن، تغییر گفتگو، تغییر واژه ها که به ناگاه در بیان مدیرکل به پارلمان اروپا رخ داد، نشان می‌دهد که دستور پذیری از یک مرکز انجام شده است".
خطیب‌زاده در مورد کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: «آنچه که جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده است، در پاسخ به اقدامات طرف مقابل بوده است. اگر فردا در وین توافق انجام شود، تمامی اقدامات ایران برگشت پذیر است.اما فشارهایی که بر مردم ایران تحمیل کردند، برگشت ناپذیر است. وی تصریح کرد: بهتر است غرب تمرکز خود را بر به نتیجه رسیدن توافق بگذارد. توافق در دسترس است اگر آمریکا از توهم اهرم سازی عبور کند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала