هواپیمای توقیفی در آرژانتین به ماهان تعلق ندارد

© AFP 2023 / MOHAMMED HUWAISممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا
ممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
اشتراک
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع داد که هواپیمای ماهان ایر با پرچم ونزوئلا که در آرژانتین توقیف شده، از نظر تابعیت و رجیستری متعلق به ایرلاین ما نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پایگاه خبری سیمپل فلایینگ ساعاتی پیش اطلاع داد که دولت آرژانتین یک بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی ماهان ایر را که در اجاره شرکت دولتی کونویاسا ونزوئلا قرار داشته در فرودگاه بوئنوس آیرس توقیف کرده است.
طبق اطلاعات این رسانه در این هواپیمای باری که تحت تحریم آمریکاست، هفت خدمه ایرانی و ۹ خدمه ونزوئلایی حضور داشته‌اند که همه آنها هم اکنون در آرژانتین به سر می‌برند و به دلیل توقیف گذرنامه‌هایشان نتوانسته‌اند به ونزوئلا بازگردند. گفته می‌شود که شرکت کونویاسا دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دیگر متعلق به ماهان ایر را در اجاره دارد.
محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این باره توضیح داد: هواپیمای توقیف شده از نظر تابعیت و رجیستری متعلق به ماهان نبوده است و اگر هواپیمایی در تابعیت و مالکیت کشور دربیاید صفر تا صد آن را پاسخگو هستیم.
ماهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
آرژانتین هواپیمای ماهان با پرچم ونزوئلا را توقیف کرد
وی خاطرنشان کرد: ایران طی سال‌های گذشته تفاهم‌نامه همکاری مشترکی با ونزوئلا امضا کرده که در زمینه آموزش و تربیت خلبان و گروه پرواز است و نفراتی هم که در آنجا هستند در راستای اجرای این تفاهم‌نامه هستند.
رییس سازمان هواپیمایی همچنین درباره اینکه اگر مشکلی برای خدمه و نیروهای آموزشی به وجود آمده باشد، آیا برای حل آن پیگیری خواهید کرد؟ گفت: مسلما این مساله را حسب وظیفه ذاتی خود پیگیری می‌کنیم و درخواست ما از ونزوئلا هم همین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала