لغو روادید برای سفر تجار روس به ایران

© Sputnikلغو روادید برای تجار روس برای سفر به ایران
لغو روادید برای تجار روس برای سفر به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
اشتراک
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران از احتمال لغو روادید برای تجار روس به منظور افزایش سرمایه‌گذاری خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع "روابط ایران و روسیه" به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد متشکل از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.
در این نشست، صفری با تأکید بر اهمیت پیگیری مصوبات سفرهای ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری توافقات و هماهنگ کننده بخش‌های مختلف دانست و از دستگاه‌های مختلف تقاضا کرد تا از طریق وزارت امور خارجه برنامه‌های دیدار و سفر هیئت‌های مختلف را پیش ببرند تا تداخل در امور و موازی کاری صورت نگیرد.
آغاز سفرهای توریستی بدون ویزا میان ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
آغاز سفرهای توریستی بدون ویزا میان ایران و روسیه
معاون دیپلماسی اقتصادی، روابط با روسیه را راهبردی خواند و جهش آن در طی ماه‌های اخیر را ملموس برشمرد و تصریح کرد: سه بخش انرژی، تجارت و ترانزیت از موضوعات مهم فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه است که نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مسئول است.
صفری همچنین با ابزار خرسندی از افزایش صادرات ایران در ماه‌های اخیر به چین و روسیه، خاطرنشان کرد: روسیه لیستی از نیازمندی‌های مورد تقاضای خود را منتشر کرده است که ایران توان صادراتی بسیاری از اقلام آن را دارد و می‌تواند موجب رشد چشمگیر صادرات ایران و راه حلی مناسب برای پرداخت بدهی‌های ایران به طرف روسی باشد.
وی از احتمال لغو روادید برای تجار روسی به منظور افزایش سرمایه گذاری، ایجاد سازوکار بانکی روبل با کشورهای هم پیمان روسیه، توافق ایجاد مسیر سبز گمرکی و بهبود روابط مالی با سفر مدیران کل بانک مرکزی خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала