احتمال بروز موج جدید کرونا در ماه‌های آینده در ایران

© Photo / IRNAاحتمال بروز موج جدید کرونا در ماه‌های آینده در ایران
احتمال بروز موج جدید کرونا در ماه‌های آینده در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2022
اشتراک
دبیر کمیته علمی کرونا در ایران گفت: امکان دارد بازهم باتوجه به شرایط کشورها و جهش‌های احتمالی، در آینده با موجی از کرونا در ماه‌های آینده روبرو شویم.
به گزارش اسپوتنیک به حمید رضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: باتوجه به شرایط موجود، نظر کمیته علمی کشوری کرونا این است که بر اساس رنگبندی شهرها، می‌توان از ماسک استفاده کرد. در حال حاضر وضعیت رنگبندی اکثر شهرهای کشور، زرد و آبی است؛ بنابراین افرادی که بیماری‌های زمینه، سیستم ایمنی ضعیف و سن بالا ندارند و تحت درمان با داروهای سرکوب کننده ایمنی نیستند در محیط‌های باز الزامی به استفاده از ماسک ندارند.
تزریق بیش از ۵۷ هزار دز واکسن کرونا در شبانه‌روز گذشته در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
وضعیت کرونا در ایران
وی افزود: در محیط های سربسته به ویژه محل‌هایی که افراد زیادی حضور داشته و سیستم تهویه مناسبی ندارند، استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید است. همچنین افرادی که ریسک بالا دارند؛ مانند افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، بیمارانی که تحت درمان با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند، بیماران پیوندی و سالمندان، توصیه این است که استفاده از ماسک، استمرار داشته باشد.
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: در بیمارستانها و مراکز درمانی که احتمال مراجعه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وجود دارد و پرسنل آن احتمالا در معرض خطر قرار می‌گیرند، استفاده از ماسک باید الزامی باشد. این تصمیم کمیته علمی کشوری کرونا با توجه به شرایط موجود اتخاذ شده و ممکن است در هفته‌ها و ماه‌های آینده بر اساس شرایط جدید، نظر کمیته علمی هم تغییر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала