انهدام تسلیحات آمریکایی در اوکراین

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر Реактивная артиллерийская батарея системы залпового огня БМ-27 "Ураган" во время стрельбы на учениях артиллерийских подразделений в Приморском крае
Реактивная артиллерийская батарея системы залпового огня БМ-27 Ураган во время стрельбы на учениях артиллерийских подразделений в Приморском крае - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
اشتراک
جمهوری خلق دونتسک از انهدام هویتزرهای ام-777 تحویل داده شده به اوکراین از سوی آمریکا در نزدیکی شهر آودیئیفکا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یان گاگین، مشاور رئیس دولت جمهوری خلق دونتسک، خاطرنشان کرد که دوئل‌های توپخانه تقریباً هر ساعت انجام می‌شود که طی آن نیروهای مسلح این جمهوری تأسیسات توپخانه و پرتاب‌کننده‌های موشک متعددی را نابود می‌کنند.
وی تصریح کرد: در میان تأسیساتی که منهدم شدند، سه تبر، سه هفت (هویتزرهای دوربرد ام-۷۷۷) هستند که از ایالات متحده تهیه شده‌اند. تاییدی وجود دارد که در میان توپخانه‌های تخریب شده یک توپخانه از این نوع نیز وجود دارد.
لازم به ذکر است که توپخانه‌های روسیه پیش از این نیز هویتزرهای آمریکایی و نروژی تحویل اوکراین را منهدم کرده بودند.
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
لاوروف: لهستان تصاحب اوکراین را آغاز کرده است
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از ۲۵ مارس، ۹۳٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала