چین: واشنگتن درباره فعالیت های بیولوژیکی خود در اوکراین شفاف سازی کند

© AP Photoژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2022
اشتراک
وزارت خارجه چین از آمریکا خواست درباره فعالیت های بیولوژیکی خود در اوکراین شفاف سازی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ایالات متحده باید شفاف‌سازی‌های مشخص و جامعی در ارتباط با فعالیت‌های بیولوژیکی خود در اوکراین ارائه کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما مجدداً از طرف آمریکایی می‌خواهیم که موضعی مسئولانه اتخاذ کند و درباره فعالیت‌های (بیولوژیکی) خود و نه فعالیت‌های اوکراین توضیحات مشخص و جامعی ارائه بدهد.

پیشتر پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده از 46 مرکز بیولوژیکی در اوکراین در 20 سال گذشته به عنوان بخشی از پروژه های صلح آمیز پزشکی و کشاورزی حمایت قانونی کرده است.

بخشی از اطلاعات در مورد همکاری بین دو کشور پس از آن منتشر شد که مقامات روسیه بارها ایالات متحده را به فعالیت بیولوژیکی نظامی در خاک اوکراین متهم کردند.

اما پنتاگون در بیانیه ای اطمینان داد که همکاری ها شفاف بوده و مطابق با هنجارهای قوانین آمریکا، اوکراین و قوانین بین‌المللی و اغلب با مشارکت ساختارهای چند جانبه، از جمله سازمان بهداشت جهانی پیش رفته است.
چین از تغییر تاکتیک آمریکا در اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2022
چین از تغییر تاکتیک آمریکا در اوکراین خبر داد

در این بیانیه تاکید کرده اند که اوکراین هیچ برنامه هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی نظامی محور ندارد و آزمایشگاه‌های آن هیچ تفاوتی با امکانات پزشکی و علمی مشابه در سراسر جهان ندارند.

آمریکا همچنین گفته است که پنتاگون و وزارت امور خارجه این کشور برنامه‌ هایی را برای کمک به تبدیل تأسیسات بیولوژیکی نظامی شوروی سابق در سرتاسر اتحاد جماهیر شوروی سابق به "موسسات بهداشت عمومی صلح‌آمیز" تأمین مالی کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала