گزارش و تحلیل

کشورهایی که اثربخشی تحریم های غرب علیه روسیه را کاهش می دهند

© Photo / Pixabay Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
نشریه Nihon Keizai می نویسد؛ چین و هند اثربخشی تحریم های غرب علیه روسیه را کاهش می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله ای که در نشریه Nihon Keizai منتشر شد، با توجه به رشد خرید منابع انرژی روسیه توسط چین و هند، اثربخشی تحریم های غرب علیه مسکو رو به کاهش است، در حالی که بیم آن می رود که کشورهای بیشتری در رابطه با محدودیت ها "راه حل هایی" را پیش بگیرند.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای عرضه نفت روسیه اعمال کرده اند، چین و هند خرید خود را افزایش می دهند، در حالی که درآمد روسیه از افزایش حجم عرضه منابع به خریداران جایگزین افزایش یافته است. این نشریه می نویسد: به ویژه، درآمدهای بیشتری از صادرات انرژی خود به دست می آورد که با خرید چین و هند حمایت می شود، در حالی که اثربخشی تحریم های ایالات متحده و اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
براساس اطلاعات شرکت "Refinitiv"، حجم نفت خام وارداتی چین از روسیه از طریق دریا، بدون احتساب خطوط لوله، در ماه می حدود 800 هزار بشکه در روز بود که نسبت به ژانویه بیش از 40 درصد افزایش داشت و واردات نفت روسیه از طریق دریا به هند از صفر در ماه ژانویه به کمتر از 700 هزار بشکه در روز در ماه می رسیده است.
این نشریه در ادامه این ارقام بسیار چشمگیر خواند.
علاوه بر این، در حالی که خرید زغال سنگ روسیه از ژاپن و سایر کشورها کاهش یافته است، صادرات آن به هند به طور قابل توجهی افزایش یافته است، چین نیز در تلاش است تا عرضه این منبع را گسترش دهد. در عین حال، احتمال زیادی وجود دارد که واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) توسط چین به میزان قابل توجهی در تابستان افزایش یابد و همچنین گزارش شده است که شرکت‌های انرژی هند خریدهای LNG از روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.
این نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت، اگرچه عرضه گاز طبیعی خط لوله روسیه به برخی از کشورهای اروپایی (مثل لهستان و بلغارستان) به حالت تعلیق درآمده بود، اما این امر به هیچ وجه از نظر کاهش به طور کلی آنها را تحت تأثیر قرار نداد. این نشریه خاطرنشان می‌کند که برعکس، آنها حتی در شرایطی که قیمت‌های گاز طبیعی وارداتی در اروپا افزایش می‌یابد، در حال افزایش هستند.
Добыча нефти - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
آمریکایی ها نسبت به قیمت های بی سابقه نفت هشدار دادند
ایالات متحده و اروپا از چین و هند می خواهند که نفت و زغال سنگ روسیه را خریداری نکنند، اما با رشد سریع قیمت جهانی انرژی، سود اقتصادی از خرید محصولات ارزان تر روسیه بسیار زیاد است. این نشریه در پایان می‌نویسد: همچنین بیم آن می‌رود که کشورها و سازمان‌های بیشتری در رابطه با تحریم‌ها انحراف‌هایی انجام دهند، مثلاً ثبت کشتی‌ها و مقصدها را جعل کنند.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را افزایش داد. بروکسل به طور جدی در حال بررسی چشم پوشی از نفت و گاز روسیه است. هفته گذشته، نمایندگان دائم اتحادیه اروپا بسته ششم تحریم‌ها شامل تحریم نفتی، قطع ارتباط SWIFT Sberbank، دو بانک دیگر روسیه و یک بانک بلاروسی را تصویب کردند. مجارستان اعلام کرد که تنها در صورتی با تحریم‌های جدید ضد روسیه موافقت خواهد کرد که ضمانت‌هایی برای تامین سوخت به آن ارائه شود.
همانطور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غیردوست است و هدف اصلی ایالات متحده و اروپا دشوار کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала