Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

وزیر امور خارجه هند: آیا اروپا عملیات در اوکراین را تامین مالی نمی کند؟

© Sputnik / Alexander Wilfسابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند
سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
سابرامانیام جایشانکار: مسائل جهانی تنها به امور اروپا محدود نمی شود.
ویدیوی سخنرانی های دکتر سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در همایش براتیسلاوا GLOBSEC 2022 بیش از یک میلیون بازدید در کانال یوتیوب CRUX داشته است.
اسپوتنیک خلاصه یکی از این مصاحبه ها را به نقل از CRUX ارائه می دهد.
سابرامانیام جایشانکار: ما کسی را برای خرید نفت روسیه نمی فرستیم. من به این قضیه اهمیت سیاسی نمی دهم. هر فرد عادی به نفع بهترین نفت موجود در بازار انتخاب انجام می دهد.
: غرب به قصد توقف هرگونه تلاش برای تأمین مالی غیرمستقیم درگیری فعلی در اوکراین بسیار تهاجمی است. منافع ملی هند شامل خرید نفت روسیه است، اما آیا شما با این کار عملیات نظامی را تامین مالی نمی کنید؟ سابرامانیام جایشانکار: من یک سوال متقابل می پرسم: آیا خرید گاز روسیه به تامین مالی درگیری کمک نمی کند؟ چرا پول نفت هند بودجه جنگ را تامین می کند و پول گاز اروپا نه؟ اگر کشورهای غربی از وضعیت کنونی تا این حد نگران شدند، چرا بازاری را برای نفت ایران باز نمی کنند؟ یا نفت ونزوئلا؟ از این گذشته، آنها خودشان همه منابع جایگزین موجود را حذف کردند. و اکنون ما اجازه نداریم بهترین کالا در بازار را برای رفع نیاز مردم انتخاب کنیم. به نظر من این رویکرد منصفانه نیست.
هند خرید نفت روسیه را افزایش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
هند خرید نفت روسیه را افزایش می دهد
سوال - چگونه می توانید انتظار داشته باشید که پس از امتناع از کمک در اوکراین، کسی به شما کمک کند تا مشکلات رقابت با چین را حل کنید؟
جواب - این یک سوال جالب است. اروپا به طور کلی در مورد تعدادی از موقعیت هایی که در آسیا و فراتر از آن رخ داد سکوت کرد. یک سوال منطقی مطرح می شود: اصلاً چگونه کشورهای آسیایی می توانند به اروپا اعتماد کنند؟ امروز اروپا نفت می خرد، گاز می خرد. بسته جدید تحریم‌های ضد روسیه، رفاه مردم در اروپا را در نظر می‌گیرد. استثناهای خاصی برای خطوط لوله در نظر گرفته شده است و چارچوب های زمانی مشخصی برای حذف تدریجی نفت و گاز روسیه تعیین شده است. اما اگر اینقدر مراقب خود هستید، مطمئناً می توانید به دیگران نیز توجه کنید. زمان آن فرا رسیده است که اروپا از این فکر که مشکلاتش به طور خودکار به مشکلات کل جهان تبدیل می شود دست بردارد. مسائل جهانی تنها به امور اروپا محدود نمی شود.
امروز بسیاری بین روابط هند و چین و آنچه در اوکراین اتفاق می افتد ارتباط برقرار می کنند، مشکلات ما با چین ربطی به اوکراین و روسیه ندارد. ما روابط سختی با چین داریم، اما می توانیم با آنها کنار بیاییم.
سوال - همیشه دو محور نفوذ وجود خواهد داشت. در حال حاضر، این از یک سو غرب به رهبری آمریکا و از سوی دیگر احتمالا چین است. در این سیستم هند چه جایگاهی دارد؟
جواب - اجازه دهید با شما مخالفت کنم. شما سعی می کنید این رویکرد را به ما تحمیل کنید، اما ما آن را قبول نداریم. هند یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهد و پنجمین یا ششمین اقتصاد قوی جهان است. انتخاب ما ارزش ها و منافع کشورمان است. هیچ کس منافع خود را انکار نمی کند.
ما نمی خواهیم گندم ما منحصراً به کشورهای پردرآمد با قدرت خرید بالا برسد. وضعیت مشابهی در مورد واکسن‌های کرونا مشاهده شد، زمانی که ثروتمندان اول از همه واکسن نجات دریافت کردند و فقرا به حال خود رها می شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала