تایلند تجارت ماری‌جوانا را قانونی کرد +ویدئو

CC0 / Pixabay / ماری جوانا بنگ حشیش ماده مخدر
ماری جوانا بنگ حشیش ماده مخدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
تایلند با هدف تقویت صنعت کشاورزی و گردشگری کشت و مصرف ماری‌جوانا را قانونی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تایلند اولین کشور در جنوب شرق آسیا است که تجارت ماری‌جوانا را قانونی کرد. منطقه‌ای که به داشتن قوانین سختگیرانه در مورد کنترل مواد مخدر شهرت دارد اکنون با هدف تقویت صنعت کشاورزی و گردشگری کشت و مصرف، ماری‌جوانا را قانونی کرد. اما استفاده تفریحی از این مواد اما همچنان در تایلند ممنوع است، اگرچه طرفداران این اقدام می‌گویند که کاهش سختگیری‌ها، به طور موثری از ماری‌جوانا جرم زدایی می‌کند.
مردم تایلند اکنون می‌توانند گیاه شاهدانه را در خانه بکارند و محصول خود را پس از حذف ماری‌جوانا از فهرست مواد مخدر ممنوعه به فروش برسانند. رستوران‌ها می‌توانند غذاها و نوشیدنی‌های حاوی ماری جوانا را عرضه کنند و مشتریان هم می‌توانند غذاها و نوشیدنی‌های حاوی ماری‌جوانا را در رستوران‌ها سفارش دهند. مراکز درمانی در سراسر تایلند می‌توانند آزادانه تر از این مواد برای درمان استفاده کنند. تایلند اولین کشور در آسیا بود که در سال ۲۰۱۸، استفاده دارویی از مشتقات گیاه شاهدانه را قانونی کرد.
دولت تایلند امیدوار است که توسعه تجارت محلی کشت ماری‌جوانا به رواج کشاورزی و صنعت توریسم این کشور کمک کند و حتی برای تشویق شهروندان یک میلیون نهال گیاه شاهدانه را بین آن‌ها رایگان توزیع کرده است. آنوتین چارنویراکال؛ معاون نخست وزیر و وزیر بهداشت تایلند ماه گذشته درشبکه‌های اجتماعی گفت: "این فرصتی برای مردم و دولت است تا از ماری‌جوانا کنند."
او عکسی از یک خوراک مرغ که با گیاه شاهدانه پخته شده بود را در فیسبوک به اشتراک گذاشت و افزود که هر کسی می‌تواند در صورت رعایت قوانین این غذا را بفروشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала