آیا ثبات استراژیک بین روسیه و آمریکا ممکن است؟

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا
پرچم آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
آمریکا آماده از سرگیری گفت وگو با روسیه در مورد ثبات استراتژیک نیست.
به گزارش اسپوتنیک، آمریکا آماده از سرگیری گفت وگو با روسیه در مورد ثبات استراتژیک نیست. یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز 9 ماه ژوئن (پنجشنبه) گفت، ایالات متحده در حال حاضر در حال برنامه ریزی دور جدیدی از گفتگو با روسیه در مورد ثبات استراتژیک نیست و از مسکو می خواهد که ابتدا "مسیر دیپلماسی را به جای تجاوز" انتخاب کند.
این مقام دیپلماتیک آمریکایی گفت: "روسیه باید دیپلماسی را انتخاب کند نه جنگ و تجاوز .پس از آغاز جنگ تهاجمی و بی‌دلیل روسیه علیه اوکراین، ما مشارکت در گفت‌وگوی ثبات استراتژیک را به حالت تعلیق درآورده‌ایم و در حال حاضر برنامه‌ریزی جلسه جدیدی نداریم".
پوتین:  روسیه را نمی توان با حصار احاطه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
پوتین: روسیه را نمی توان با حصار احاطه کرد
همانطور که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر گفت، در 25 فوریه، به ابتکار واشنگتن، گفتگوهای راهبردی برای مدت نامعلومی متوقف شد. به گفته این دیپلمات، طرف آمریکایی به مسکو اطلاع داده است که کنترل تسلیحات برای دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در چارچوب عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، اولویت ندارد.
ایالات متحده به نوبه خود استدلال می کنند که روسیه باید تعهد حسن نیت خود را به تعامل دیپلماتیک با ایالات متحده نشان دهد تا مسکو و واشنگتن بتوانند گفتگوهای دوجانبه در مورد ثبات استراتژیک را از سر بگیرند. آخرین دور رایزنی در مورد این موضوعات و سایر موضوعات مرتبط در ژانویه در سوئیس انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала