کنگره آمریکا ترامپ را به هجوم به ساختمان کنگره متهم کرد

© AFP 2023 / BRANDON BELLکنگره آمریکا ترامپ را به هجوم به ساختمان کنگره متهم کرد
کنگره آمریکا ترامپ را به هجوم به ساختمان کنگره متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
کنگره آمریکا شواهدی مبنی بر گناهکار بودن ترامپ در حمله به کاپیتول ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به کنگره آمریکا تحقیق می کند، اولین شواهدی را ارائه کرده است که نشان می دهد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سازماندهی آن دست داشته است. واشنگتن پست گزارش داده است.
هیأت 9 نفره این حادثه را مستقیماً به گردن ترامپ می‌اندازد که می‌دانست در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 شکست خورده است اما به مردم دروغ می‌گوید که شکست او نتیجه تقلب حزب دموکرات بوده است. "خشونت تصادفی نبود. (...) این آخرین و مذبوحانه ترین شانس ترامپ برای توقف انتقال قدرت بود. و در نهایت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گروهی از دشمنان داخلی قانون اساسی را تشویق کرد تا به ساختمان کنگره راهپیمایی کنند و دموکراسی آمریکا را تضعیف کنند."
لیز چنی، عضو کمیته اشاره کرد که ترامپ سعی کرد از منابع دفتر خود، از جمله وزارت دادگستری، برای لغو رأی گیری استفاده کند و سپس مایک پنس، معاون رئیس جمهور را تحت فشار قرار داد تا رأی گیری کالج الکترال را لغو کند. خاطرنشان می شود که ترامپ نه تنها کاری برای جلوگیری از حمله به ساختمان کنگره انجام نداد، بلکه برعکس، مردم را تحریک کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала