مالی: قطعنامه شورای حکام علیه ایران سیاسی نیست

© Photo / IRNAرابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران سیاسی نیست و واشنگتن آماده بازگشت به برجام است.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای این کشور علیه تهران، گفت: که واشنگتن آماده بازگشت به برجام است.
بر اساس این گزارش، "رابرت مالی" در پیامی توئیتری گفت: شورای حکام پیام صریحی به ایران ارسال کرد که باید به تعهدات پادمانی خود تحت پیمان ان پی تی عمل کند. این سیاسی نیست. به محض اینکه آژانس اطلاعات فنی معتبر مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشد شورای حکام نیازی به اقدام بیشتر در مورد این موضوع نخواهد دید.
وی در ادامه افزود: شورای حکام در مورد تعهدات پادمانی ایران که جدا از برجام است، صحبت کرد. ما آماده بازگشت سریع دوجانبه به اجرای کامل برجام هستیم. ایران فقط باید تصمیم بگیرد که خواسته‌های خارج از برجام خود را کنار بگذارد و با توافقی که از ماه مارس در دسترس است، موافقت کند.
رابرت مالی بدون اشاره به اقدام کشورش در نقض برجام و خروج یکجانبه از آن مدعی شد: ایران راهی برای خروج از بحران هسته‌ای که ایجاد کرده است، دارد: همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسائل پادمانی باقیمانده و موافقت با بازگشت به برجام، در نتیجه رسیدگی به نگرانی‌های فوری بین المللی در زمینه عدم اشاعه هسته‌ای و دستیابی به لغو تحریم‌های ایالات متحده. انتخاب با آنهاست.
The flags of the G7 countries. File photo - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
بیانیه جدید سه کشور اروپایی درباره برجام
لازم به ذکر است که دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه شب اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. گفته شده روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند و این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسید.
سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی شورای حکام در اطلاعیه‌ای از قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای خبر داد. گفته شده که این اقدام همچنین شامل توقف فعالیت دستگاه اندازه گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) می‌گردد. ‌
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала