ثبت رکورد جدید در بازار مسکن تهران +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaبام تهران Иран вид на город Тегеран
بام تهران  Иран вид на город Тегеран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
هر متر مسکن در تهران ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های خبری در ایران به افزایش متوسط قیمت مسکن در تهران اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند که این رشد قیمت شش درصدی به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.
گفته می‌شود قیمت مسکن در تهران اردیبهشت امسال براساس گزارش رسمی بانک مرکزی به‌ طور متوسط متری ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شد که این رقم نسبت به فروردین دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و در قیاس با اسفند پارسال – قله قبلی- یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بیشتر است. به‌این ترتیب الان خرید خانه ۱۰۰متری در تهران به‌ طور میانگین سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد.
در گزارش اخیر بانک مرکزی، به‌ جز افزایش قیمت مسکن، دو نکته قابل توجه دیگر وجود دارد. اول اینکه قیمت مسکن در منطقه یک ارزان شده و همزمان شاهد افزایش قیمت در ارزان‌ترین نقطه پایتخت هستیم. نکته دوم به تغییر سبک و سلیقه خریداران در بازار مسکن تهران ارتباط دارد. ظرف یک سال گذشته سهم خانه‌هایی که بیشتر از ۲۰ سال سن دارند، در معاملات مسکن تهران هفت درصد بیشتر شده و درعوض به همین اندازه از حجم معاملات خانه‌هایی با عمر بنای زیر پنج سال کاسته شده است.
کاربران معتقدند این گرانی‌ها سبب شده که مردم انتخاب‌های دیگری داشته باشند اما این انتخاب‌ها به منزله تغییرسبک و زندگی مردم نمی‌باشد، بلکه این گرانی‌هاست که چنین شرایطی را به آنها تحمیل می‌کند. برخی از کاربران هم عنوان می‌کنند که قیمت ۳۶ میلیون تومان مربوط به مرکز شهر به پایین می‌باشد چراکه قیمت در شمال تهران در حدود ۶۳ هر متر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала