تشکر ایران از موضع روسیه در برابر قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: سفیر ایران از موضع روسیه در برابر قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو از مواضع اصولی روسیه در قبال قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انتقاد از تهران تشکر کرد. این مطلب در پیام وزارت خارجه روسیه که روز جمعه پس از دیدار دیپلمات ایرانی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه منتشر شد، آمده است.
"تمرکز بر وقایع رخ داده در نشست عادی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (BC) در وین بود. طرف‌ها اقدامات مخرب ایالات متحده و متحدانش را از بین اعضای هیئت مدیره که آغازگر این شورا بودند قاطعانه محکوم کردند. رای گیری و به تصویب قطعنامه ای ضدایرانی که به روشنی رنگ آمیزی سیاسی آن بیان شده است، صحبت کرد.کاظم جلالی از موضع اصولی روسیه در قبال این سند تشکر کرد.
طرفین در مورد وضعیت فعلی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) تبادل نظر کردند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: "اهمیت بازسازی سریع آن در پیکربندی مورد توافق اولیه، که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بدون هیچ گونه اضافات یا استثناء قید شده بود، تأکید شد".
وزارت دیپلماسی روسیه افزود: "برخی موضوعات مهم دیگر در دستور کار بین المللی نیز مورد بررسی قرار گرفت.
همانطور که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر گفته بود، ایران به این سازمان اطلاع داده است که در حال حذف 27 دوربین فیلمبرداری است که فعالیت‌هایش را در چندین تاسیسات هسته‌ای نظارت می‌کنند. گروسی آن را "چالش بزرگ" برای ادامه توانایی آژانس در تأیید پایبندی تهران به برجام خواند. وی افزود: ۴۰ دوربین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان در ایران فعال هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала