مقدمه دیدار سران وزارت امور خارجه عربستان و ایران به سمت و سوی عملی رفته است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمقدمه دیدار سران وزارت خارجه عربستان و ایران به سمت و سوی عملی رفته است
مقدمه دیدار سران وزارت خارجه عربستان و ایران به سمت و سوی عملی رفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
تدارکات برای دیدار [میان وزیران سعودی و ایران] واقعاً آغاز شده است و انتظار می‌رود به زودی در بغداد این نشست برگزار شود.
به گزارش اسپوتنیک، مقدمات دیدار حسین امیرعبداللهیان وزرای امور خارجه ایران و فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیش از این در مسیری عملی قرار گرفته است و در آینده نزدیک در پایتخت عراق برگزار خواهد شد. این خبر روز پنجشنبه به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توسط نشریه کویتی الجریده منتشر شد.
این منبع گفت: "تدارکات برای دیدار [میان وزیران سعودی و ایران] واقعاً آغاز شده است و انتظار می‌رود به زودی در بغداد این نشست برگزار شود". وی افزود: "تاریخ نهایی این نشست از سوی طرف عراقی تعیین می‌شود و همچنین هماهنگی‌های لازم را قبل از گام نهایی انجام خواهد داد".
عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2022
چرا هیأت کنسولی ایران به عربستان اعزام می‌شود؟
خبرگزاری رویترز در پایان ماه می به نقل از یک منبع در وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که قرار نیست نشست وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی برگزار می شود، اگرچه طرفین در مذاکرات پیشرفت هایی داشته اند که با میانجیگری این مذاکرات انجام می شود.
پیشتر عبداللهیان که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس صحبت می کرد، گفته بود که تهران و ریاض می توانند در آینده نزدیک "چندین دیدار در سطح رسمی در یک کشور ثالث" برگزار کنند. رئیس وزارت امور خارجه ایران در عین حال اذعان داشت که روسای ادارات امور خارجه دو کشور در این دیدارها شرکت خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала