در یک آزمایش دارویی سلول‌های سرطانی از بدن همه بیمارها ناپدید شدند +عکس

© Depositphotos.com / Ralwel روش های ساده برای پیشگیری از سرطان
روش های ساده برای پیشگیری از سرطان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
برای اولین بار در تاریخ، در آزمایش بالینی یک دارو، همه‌ی بیماران مبتلا به سرطان درمان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در یک آزمایش بالینی کوچک که با شرکت ۱۸ بیمار مبتلا به سرطان انجام گرفت، نشان داده شد که استفاده از داروی Dostarlimab به مدت حدود ۵ ماه، باعث از بین رفتن معجزه آسای سلول‌های سرطانی از بدن همه بیماران شرکت کننده در آزمایش شده است. این یافته‌های می‌توانند تغییری بزرگی در علم پزشکی و درمان سرطان ایجاد کنند. محققان می‌گویند که برای اولین بار است که سلول‌های سرطانی در جریان انجام یک درمان آزمایشی در بدن بیش از ۱۲ بیمار از بین رفته است.
نیویورک تایمز این‌گونه شرح می‌دهد که در یک کارآزمایی بالینی کوچک، به ۱۸بیمار دارویی به نام Dostarlimab به مدت ۶ ماه داده شد و در پایان گزارش مشخص شد که سرطان در بدنه هر ۱۸بیمار از بین رفته است. دوستارلیماب، دارویی با مولکول‌های آزمایشگاهی است که به عنوان آنتی‌ بادی‌های جایگزین در بدن انسان عمل می‌کند. برای این کارآزمایی، بیماران به مدت شش ماه هر سه هفته یکبار Dostarlimab مصرف کردند. همه آنها در مراحل مشابه سرطان خود بودند – سرطان به صورت موضعی در رکتوم پیشرفت کرده بود اما به سایر اندام ها سرایت نکرده بود.
در گزارش ذکر شده است که دکتر لوئیس دیاز جی. از مرکز سرطان "مموریال اسلون کترینگ نیویورک" بر این باور است که این “اولین باری است که این اتفاق در تاریخ سرطان رخ می‌دهد”. این یافته‌ها اکنون موجی در دنیای پزشکی ایجاد کرده است. دکتر آلن پی ونوک که متخصص سرطان کولورکتال در دانشگاه کالیفرنیا است، اعتقاد دارد که بهبودی کامل همه بیماران در یک آزمایش بالینی “بی سابقه” است.
او از این تحقیق به عنوان اولین تحقیق در جهان استقبال کرد. او حتی خاطرنشان کرد که یکی از دلایل چشم‌گیری نتایج این آزمایش، عدم وجود عوارض قابل توجه دارویی در بدن بیماران بعد از استفاده از این دارو است.
به طور جداگانه، مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering و دکتر Andrea Cercek، لحظه‌ای را که بیماران متوجه شدند که بدن آن‌ها دیگر هیچ سلول سرطانی ندارد را توصیف کردند. او به نیویورک تایمز گفت: «اشک‌های خوشحالی زیادی سرازیر شد.»
اکنون، محققان سرطانی که این دارو را بررسی کردند به رسانه‌ها گفته‌اند که این درمان امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما آزمایشی در مقیاس بزرگ‌تر لازم است تا ببینیم آیا این دارو برای بیماران بیشتری جواب می‌دهد و آیا سرطان‌ها واقعا در حال بهبود هستند یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала