ایرانیان ظرفیت هتل‌های وان ترکیه را پر کردند +عکس

© Sputnik / Burcu Okutanبازداشت یک ایرانی در ترکیه به دلیلی جالب و غیر معمول
بازداشت یک ایرانی در ترکیه به دلیلی جالب و غیر معمول  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
هتل‌های شهر وان از گردشگران ایرانی پر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه حریت ترکیه، یونس یوکسل، رئیس هیات مدیره انجمن هتلداران و جهانگردی وان، گفت: «هتل‌های شهر وان تقریبا ۱۰۰درصد پر شده‌اند. ورود گردشگران ایرانی باعث جنب و جوش در شهر شده و بر کسب و کار مغاز‌داران تاثیر گذاشته است. ایرانیان که در طول روز از اماکن تاریخی و گردشگری شهر دیدن می‌کنند، با خرید از مغازه‌ها باعث رونق کار کسبه می‌شوند. مغازه‌داران نیز برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران، فروشنده‌های فارسی‌زبان به‌ کار می‌گیرند.»
آقای یوکسل همچنین گفت: «در روز اول تعطیل رسمی در ایران(ایام تعطیلات سه روزه ایران در سالگرد پانزده خرداد و درگذشت آیت‌الله خمینی)، پنج هزار نفر وارد این شهر شده‌اند و ۸۰ درصد گردشگران شهر را تشکیل می‌دهند. و ایران و ترکیه قرن‌هاست که کشورهای "مثل خواهر و برادر" بوده‌اند و آداب و سنن مشابه و روابط خویشاوندی دارند.»
کاربران با نظرات مختلفی را عنوان می‌کنند، آنها یکی از دلایل مسافرت ایرانیان به ترکیه را همجوار بودن این کشور با ایران و برگزاری کنسرت‌های مختلف برای ایرانیان می‌دانند و معتقدند هزینه سفر به ترکیه از سفر درون کشوری برای ایرانیان گران‌تر است به همین دلیل شهروندان ایرانی ترجیح می‌دهند کشور ترکیه را برای مسافرت انتخاب کنند و این در حالی‌ست که بسیاری آنها را متهم به خروج سرمایه و ارزآوری برای ترکیه می‌دانند.
کاربران عنوان می‌کنند که بر اساس گزارش‌های منتشر شده ایرانی‌ها از مهم‌ترین گردشگران ترکیه به شمار می‌روند و در چند سال اخیر بسیاری از این مسافران برای خرید مسکن و اقامت در ترکیه به این کشور رفته‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала