اعتراف اطلاعات آمریکا از وضعیت فاجعه بار نیروهای مسلح اوکراین در دونباس

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaاستفاده از تسلیحات ممنوع در منطقه دونباس
استفاده از تسلیحات ممنوع در منطقه دونباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
نشریه ایندیپندنت می نویسد؛ اطلاعات آمریکا از وضعیت فاجعه بار نیروهای مسلح اوکراین در دونباس خبر می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه ایندیپندنت در گزارشی به نقل از سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کرد که وضعیت نیروهای مسلح اوکراین فاجعه بار است، ارتش اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده است، جنگنده ها به طور فزاینده مواضع خود را رها می کنند یا تسلیم می شوند.
در این گزارش آمده است که ارتش روسیه از نظر تعداد توپخانه و سامانه های موشک پرتاب چندگانه دارای مزیت بیست برابری است. وضعیت گروه بندی نیروهای مسلح اوکراین در دونباس با این واقعیت که آنها تقریبا ذخایر مهمات خود را به پایان رسانده اند پیچیده تر می شود.
همچنین، اطلاعات آمریکا به مزیت ارتش روسیه در هوا و به ناکارآمدی تسلیحات ضد تانک اوکراینی اشاره کرد، زیرا توپخانه دوربرد در وحله نخست در نبردها به میدان می آید.
در این سند آمده است که در رابطه با عوامل فوق، سربازان ارتش اوکراین به طور فزاینده ای از مواضع خود فرار می کنند یا سلاح های خود را زمین می گذارند و تسلیم می شوند. خاطرنشان می شود که در حال حاضر نیروهای مسلح اوکراین 550 اسیر جنگی روسی دارند در حالی که طرف روسی بیش از 5600 سرباز اوکراینی را در اختیار دارد.
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
شکست جدی آمریکا در قبال روسیه
پیش از این، ویکتور بارانتس، سرهنگ بازنشسته و کارشناس نظامی در مورد افزایش "تخمیر" در صفوف نیروهای مسلح اوکراین صحبت کرد. بارانتس می گوید که جنگجویان آشکارا از رهبری اوکراین انتقاد می کنند، سلاح های خود را زمین می گذارند و تسلیم می شوند. در پاسخ، مقامات اقدامات سختی را علیه سربازان آشوبگر انجام می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала