آمریکایی ها نسبت به قیمت های بی سابقه نفت هشدار دادند

© Photo / Pixabay Добыча нефти
Добыча нефти - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
اشتراک
فارین پالیسی می نویسد؛ آمریکایی ها نسبت به افزایش قیمت نفت به بشکه ای 150 دلار هشدار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، گرگوری برو، در مقاله خود برای مجله فارین پالیسی می نویسد: هزینه هر بشکه نفت در ایالات متحده تا اوایل پاییز به 150 دلار خواهد رسید.
این کشور از سال 2008 تاکنون شاهد چنین قیمت سوختی نبوده است. وی معتقد است که دولت بایدن، علیرغم اقدامات نظارتی، به چهار دلیل نمی تواند از افزایش بی سابقه قیمت جلوگیری کند. اولین مورد مصرف بالای مداوم فرآورده های نفتی است که به طور سنتی به زودی افزایش می یابد، زیرا آمریکایی های بیشتری در ماه های گرم به تعطیلات یا سفرهای روزانه می روند.
این روزنامه‌نگار دلیل دوم افزایش قیمت نفت را صنعت پالایش نفت دانست که هنوز از تقاضای ضعیف دوران پاندمی بهبود نیافته است و ظرفیت آن طی دو سال محدودیت کاهش یافته است.
نویسنده مقاله اشاره کرد؛ برخی از تأسیسات در پی همه‌گیری بسته شده‌اند، اما شرکت‌های نفتی قبلاً به دلیل کاهش حاشیه‌ها و تقاضای آینده نامشخص، شاهد کاهش ظرفیت پالایشگاه‌ها در پایان سال 2019 بوده‌اند. شرکت ها متعهد به ساخت پالایشگاه های جدید نیستند، زیرا خطر کاهش تقاضا در آینده هزینه های سرمایه ای را توجیه نمی کند. در نتیجه، رونق فعلی مصرف منجر به این واقعیت شده است که تقاضا برای محصولات - اعم از بنزین و سوخت دیزل - از ظرفیت پردازش فراتر رفته است.
وی سومین دلیل افزایش قیمت را بالاترین میزان مصرف نفت از ذخیره سازی را در تاریخ می داند که تقاضای اضافی ایجاد می کند. کاهش شدید نفت نشان می دهد که تقاضای زیاد ادامه خواهد داشت حتی اگر مصرف کاهش یابد، زیرا شرکت ها مجبورند برای تکمیل ذخایر خود به خرید نفت ادامه دهند. این شامل ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده می شود که دولت بایدن قصد دارد 260 میلیون بشکه از آن را بین اکتبر 2021 آزاد کند. برو توضیح داد که این ذخایر در پاییز امسال دوباره پر می‌شود، که فشار صعودی بر قیمت‌ها وارد می‌کند، زیرا بازار تقاضای اضافی را جذب می‌کند.
نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2022
رکوردزنی دوباره قیمت نفت
آخرین عامل افزایش قیمت فرآورده های نفتی عرضه بسیار کم در بازار سوخت است که به دلیل تحریم های ضد روسی بدتر می شود. شرکت های آمریکایی قرار است تولید خود را 720 هزار بشکه در روز و کشورهای اوپک 600 هزار بشکه در روز در ژوئیه و آگوست افزایش دهند، اما این تلاش ها کافی نخواهد بود.
حتی مهم‌تر شوک پیشنهادی تحریم‌های غرب علیه روسیه است که شامل تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده بر واردات نفت روسیه می‌شود. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده تخمین می‌زند که با کاهش تولید روسیه دو میلیون بشکه در روز از دست خواهد رفت. نویسنده این مقاله اذعان داشت که بتواند تولید جدید در ایالات متحده و اوپک را پوشش دهد.
اتحادیه اروپا ششمین بسته تحریمی علیه مسکو به دلیل عملیات ویژه در اوکراین تصویب کرده است که شامل توقف تدریجی عرضه نفت روسیه از طریق دریا است. یک استثنا برای خطوط لوله وجود داشت: در حال حاضر، اروپا به دریافت منابع از طریق خط لوله نفت دروژبا ادامه خواهد داد. تا پایان سال، بروکسل انتظار دارد خود را از تقریباً 90 درصد واردات نفت روسیه محروم کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала