گفت‌و‌گوی تلفنی رئیسی و پوتین؛ رئیس جمهور روسیه سانحه قطار مسافری مشهد- یزد را تسلیت گفت

© Sputnik / Aleksei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در تماس تلفنی
پوتین در تماس تلفنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی ضمن ابراز رضایت نسبت به سطح کنونی روابط ایران و روسیه، در خصوص تقویت این روابط ابراز تمایل کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در ارتباط با حادثه ریلی اخیر در این کشور ابراز همدردی کرد.
در بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد. ولادیمیر پوتین در ارتباط با حادثه ریلی صبح امروز در ایران که منجر به جان باختن شماری از مردم این کشور شد، ابراز همدردی نمود.
۱۷کشته ۳۰ مصدوم و ۵ مصدوم بدحال + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
افزایش فوتی‌های سانحه قطار مشهد- یزد + ویدئو
در این بیانیه همچنین آمده است: موضوعات همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ضمن ابراز رضایت از سطح کنونی روابط روسیه و ایران، تمایل متقابل دو کشور برای تقویت مداوم روابط از جمله اجرای پروژه های مشترک در زمینه تجاری و اقتصادی را ابراز داشتند.
بنا به اعلام کرملین، طرفین در این گفت‌و‌گو همچنین در خصوص مسائل مربوط به تامین ثبات و امنیت منطقه گفتگو و بر تعهد به کار بیشتر در چارچوب روند آستانه برای تسهیل روند حل و فصل مسائل سوریه مجدداً تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала