روسیه آماده است تا در استارت-3 با آمریکا صحبت کند، اما ما به دنبال آمریکایی ها نخواهیم دوید

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
سفیر روسیه در آمریکا گفت که روسیه آماده است تا در استارت-3 با آمریکا صحبت کند، اما ما به دنبال آمریکایی ها نخواهیم دوید.
سفیر روسیه در آمریکا اعلام نمود که روسیه آماده است تا در استارت-3 با آمریکا صحبت کند، اما ما به دنبال آمریکایی ها نخواهیم دوید.
پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام داشته بود که مسکو و واشنگتن یادداشت‌های مربوطه در خصوص تمدید پیمان استارت نو را رد و بدل کرده‌اند. این پیمان موشکی رسماً برای پنج سال دیگر تمدید شده و به همان صورت که پیشتر به امضا رسیده بود تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ معتبر خواهد بود.
لازم به ذکر است که توافقنامه کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی در سال ۲۰۱۰ توسط دیمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت روسیه و ایالات متحده امضا شد. این توافق در سال ۲۰۱۱ به اجرا درآمد و در فوریه ۲۰۲۱ منقضی شد.
پیش از این، جان سالیوان، سفیر آمریکا در مسکو، احتمال تعطیلی سفارت‌های روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر را رد نکرد. سالیوان در مصاحبه ای گفت، با این حال، واشنگتن نمی خواهد چنین تصمیمی بگیرد.
سالیوان در پاسخ به یک سوال مرتبط با تعطیلی سفارتخانه ها در مسکو و واشنگتن این موضوع را عنوان کرد و گفت اگر به حقیقت بپیوندد، "اشتباهی بزرگ" خواهد بود. به گفته سفیر، به سختی می توان طرفداران تعطیلی سفارت ها در دولت ایالات متحده پیدا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала