اولیانوف: شورای حکام آژانس قطع نامه ضد ایرانی را تصویب کرد

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
اشتراک
میخاییل اولیانوف گفت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطع نامه مربوط به ایران را تصویب کرد، روسیه و چین رای مخالف دادند.
به گزارش اسپوتنیک، میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان داشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطع نامه مربوط به ایران را تصویب کرد، روسیه و چین مخالفت کردند.
اولیانوف در توئیتر خود نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را با حمایت آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا درباره ایران تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (روسیه و چین) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی، پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین، کشورهایی که بیش از ۱.۲ بشریت را نمایندگی می کنند، از این قطعنامه حمایت نکردند.
پیشتر میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت:‌ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بررسی مسئله "راستی‌آزمایی هسته‌ای: توافق پادمانی عدم اشاعه هسته‌ای با ایران" را آغاز کرد.
اولیانوف افزود: نماینده آلمان پیش‌نویس قطعنامه مرتبط با این مسئله را ارائه کرد. به جا بودن ارائه این پیش‌نویس تحت شرایط کنونی به شدت جای سوال دارد.
نشست فصلی شورای حکام آژانس روز دوشنبه در وین، مقر این سازمان آغاز شده است که ایران، اوکراین، موضوعات پادمانی، اجرای پادمان‌ها در کره شمالی و همکاری‌های فنی از موضوعات مورد اصلی در این دور از نشست خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала